اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 25, 2021
11:39 سه شنبه، 4ام خردادماه 1400
کد خبر: 124576

اتصال به‌شبکه ملی اطلاعات برای ادارات قم الزامی است

 
 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم توسعه دولت الکترونیک را از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و ضمن تاکید بر اتصال به مرکز ملی تبادل اطلاعات، مراحل لازم برای استفاده از وب سرویس‌های درگاه خدمات هوشمند را تشریح کرد.
 
به گزارش  اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، جواد غلام پور در حاشیه نشست با رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم اظهار داشت: با عنایت به اجرای بند ث ماده ۶۷ و بند الف ماده ۶۸ قانون برنامه ششم توسعه در خصوص تکلیف دستگاه‌های اجرایی به الکترونیکی کردن کلیه فرآیندها و تبادل الکترونیکی اطلاعات و پاسخگویی به استعلام‌های مورد نیاز سایردستگاه‌های اجرایی به‌صورت الکترونیکی، ارایه خدمات در بستر شبکه ملی اطلاعات اجتناب ناپذیر است.
 
وی با اشاره به الزام کاهش ۱۲.۵ درصدی مراجعه حضوری شهروندان تصریح کرد: کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی با همکاری تمام دستگاه‌های حاکمیتی به ایجاد سرویس‌های متنوعی در مرکز ملی تبادل اطلاعات اقدام نموده است و دستگاه‌های اجرایی جهت استفاده از استعلام‌های موجود باید به گذرگاه خدمات دولت الکترونیک متصل شوند.
 
رئیس شورای مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات  قم تاکیدکرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی به‌منظور اجرای قانون و کاهش استفاده از کاغذ، کاهش تردد، کاهش جعل و افزایش استناد پذیری، به حذف شیوه سنتی و کاغذی و استفاده از این خدمات موظفند جهت اتصال به مراکز ملی تبادل اطلاعات اقدام نمایند.
 
دبیر کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان بیان داشت: در حال حاضر ارائه خدمات بر بستر گذرگاه خدمات دولت الکترونیک (GSB) و گذرگاه عمومی خدمات دولت الکترونیک (PGSB) از اولویت‌های توسعه دولت الکترونیک در استان است که با سرعت مناسب در حال پیشرفت می باشد و انتظار می رود تا پایان سال جاری با همکاری دستگاه‌­های اجرائی بخش مهمی از این خدمات به صورت الکترونیک ارائه شود.
 
بر اساس این گزارش مقرر شد شهرداری قم اتصال‌های لازم فنی برای برقراری ارتباط با بستر گذرگاه خدمات دولت الکترونیک و گذرگاه عمومی خدمات دولت الکترونیک را فراهم آورد./
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.