امنیت

امینت

تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

گجت

May 25, 2021
15:05 سه شنبه، 4ام خردادماه 1400
کد خبر: 124604

watchOS 7.5 با ویژگی‌های جدید و macOS 11.4 با یک وصله امنیتی منتشر شد

 
اپل در کنار iOS 14.6، امروز از انتشار watchOS 7.5 و macOS 11.4 خبر داد. این دو به‌روزرسانی بیشتر به لحاظ عملکرد محصولات اپل را بهینه‌سازی می‌کنند ولی نسخه جدید macOS شامل یک وصله امنیتی مهم است.
 
اپل پس از طی یک دوره آزمایشی بتا سرانجام watchOS 7.5 را برای ساعت‌های هوشمند خود منتشر کرد. اکثر تغییرات این نسخه در بخش عملکرد سیستم اعمال شده اما چند ویژگی جدید هم در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.
 
به‌روزرسانی watchOS 7.5 برای اولین بار ویژگی ECG را در مالزی و پرو روی اپل واچ سری ۴ و بالاتر فعال می‌کند. این دو کشور همچنین می‌توانند از ضربان نامنظم قلب باخبر شوند. کسانی که از طریق اپلیکیشن Podcasts حق اشتراک پادکست‌ها را تهیه کرده باشند، اکنون از روی اپل واچ به این محتواها دسترسی پیدا می‌کنند.
 
به‌علاوه، نسخه جدید watchOS از Apple Card Family پشتیبانی می‌کند. با این قابلیت می‌توانید اعتبار اپل کارت را با حداکثر ۵ نفر از اعضای خانواده خود به اشتراک بگذارید.
 
اپل همچنین امروز به‌روزرسانی macOS Big Sur 11.4 را به دست کاربران رسانده که پشتیبانی از کارت‌های گرافیک خارجی را گسترش می‌دهد و اصلاحاتی را در مرورگر سافاری اعمال می‌کند. این به‌روزرسانی یک وصله امنیتی هم دارد که یک آسیب‌پذیری خطرناک را برطرف می‌کند؛ این آسیب‌پذیری به بدافزاری موسوم به XCSSET اجازه می‌داد بدون اجازه کاربر از سیستم اسکرین‌شات بگیرد.
 
بدافزار XCSSET عمدتا توسعه‌دهندگان مک و پروژه‌های Xcode را هدف قرار می‌داد. این بدافزار امکان دسترسی مهاجم به دیسک را فراهم می‌کرد و با ضبط اطلاعات صفحه، داده‌های حساس فرد را به خطر می‌انداخت. نکته جالب این بود که بدافزار یادشده با AppleScript نوشته شده بود تا شناسایی نشود.
 
حالا اپل تایید کرده که این مشکل در جدیدترین نسخه macOS حل شده است. البته این شرکت می‌گوید مشکل XCSSET فقط می‌تواند متوجه کسانی باشد که اپ‌های خود را از بیرون اپ استور نصب کرده‌اند. اگر از مک استفاده می‌کنید و سیستم خود را به‌روزرسانی نکرده‌اید، پیشنهاد می‌شود هرچه سریع‌تر این وصله امنیتی را از طریق System Preferences > Software Update نصب کنید
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.