امنیت

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 25, 2021
16:54 سه شنبه، 4ام خردادماه 1400
کد خبر: 124612

نسل بعدی مک‌ بوک پرو احتمالا در رویداد WWDC 2021 رونمایی خواهد شد

 
به ادعای جان پراسر، تحلیگر نام‌آشنای محصولات اپل، کوپرتینویی‌ها قصد دارند در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان خود در ۱۷ خرداد، از مدل‌های بعدی مک‌بوک پرو رونمایی کنند.
 
اپل روز دوشنبه رسما اعلام کرد که کنفرانس توسعه‌دهندگان موسوم به WWDC 2021، در روز ۷  ژوئن (۱۷ خرداد ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد. کانون توجه اپل به‌طور معمول روی معرفی آخرین دستاوردهای نرم‌افزاری معطوف خواهد بود. اما اپل در رویدادی‌های WWDC اخیر از محصولات سخت‌افزاری نیز رونمایی کرده است؛ از این‌رو، گفته می‌شود غول دنیای فناوری از مک‌بوک‌ پرو نسل بعدی نیز در این مراسم رونمایی خواهد کرد.
 
روز دوشنبه، جان پراسر با ارسال یک توئیت اعلام کرد که می‌تواند تأیید کند مدل‌های بعدی مک‌بوک پرو به کنفرانس WWDC 2021 خواهند رسید. پراسر جزئیات بیشتری در مورد مدل‌ها ارائه نداد؛ اما توییت وی در پی گزارش مارک گِرمن از بلومبرگ است. طبق گفته‌های قبلی گِرمن، نسخه‌ی بازطراحی‌شده‌ی مک‌بوک پرو تابستان سال ۲۰۲۱ عرضه و به‌دنبال آن، جانشین مک‌‌بوک ایر در پایان همان سال معرفی خواهد شد.
 
اپل قصد دارد مک‌بوک پرو را با دو پردازنده متفاوت تولید کند‌. گفته می‌شود پردازنده‌های یادشده با نام رمز Jade C-Chop و Jade C-Die، به هشت هسته قدرتمند برای پردازش‌های سنگین و دو هسته ضعیف برای پردازش‌های روزمره مجهز می‌شوند. علاوه بر این، گمان می‌رود پردازنده‌های یادشده ۱۶ و ۳۲ هسته گرافیکی در بطن خود دارند و موتور عصبی بهبودیافته‌ای آن‌ها را همراهی می‌کند.
 
طبق شایعات، مدل‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو که در سال جاری میلادی عرضه خواهند شد، دارای بزرگ‌ترین بازنگری در بخش طراحی هستند که از سال ۲۰۱۶ مشاهده کرده‌ایم. همچنین اعتقاد بر این است که کانون توجه اپل به رفع نواقص نسل‌های پیشین مک‌بوک پرو و توجه به خواسته‌ی کاربران معطوف شده است؛ از این‌رو، پیش‌بینی می‌شود مدل‌های بعدی مک‌بوک پرو بتوانند شارژر مگ‌سیف را بعد از مدت‌ها در کامپیوترهای مک احیا کنند و انتظار می‌رود اهالی کوپرتینو نمایشگر OLED لمسی موسوم به تاچ بار (Touch Bar) را به نفع دکمه‌های فیزیکی کنار بگذارند؛ نمایشگری که آن‌چنان از آن استقبال نشده است. مارک گِرمن نیز بسیاری از این جزئیات را تأیید کرده است و اولین کسی بود که گزارش داد درگاه کارت‌خوان SD در حال بازگشت به کامپیوترهای مک است.
 
از مشخصات احتمالی دیگر این محصول می‌توان به پشتیبانی از درگاه HDMI اشاره کرد. این دو مدل از حداکثر ۶۴ گیگابایت رم بهره‌مند خواهند بود. جدیدترین پیکربندی مک‌بوک پرو ۱۳٫۳ اینچی ۱۶ گیگابایت رم دارد؛ بنابراین مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ پیشرفتی چشمگیر در بحث سخت‌افزاری خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.