تلفن همراه

گوشی

May 25, 2021
16:57 سه شنبه، 4ام خردادماه 1400
کد خبر: 124613

رندرهای نسل جدید آیفون SE منتشر شد: لبه‌های تخت و حفره درون نمایشگر

 
آیفون SE مقرون به صرفه‌ترین موبایل اپل است و به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد نسل جدید این گوشی هوشمند را تا سال ۲۰۲۳ با طراحی متفاوت و بهره‌مندی از حفره مخصوص دوربین سلفی به بازار عرضه کند.
 
حساب توییتری با نام «aaple_lab» طرح‌های مفهومی آیفون SE جدید را به اشتراک گذاشته که طراحی احتمالی پنل جلویی آن را نشان می‌دهد. نسل اول آیفون SE طراحی مشابه آیفون ۵s داشت و طراحی نسل دوم این موبایل مشابه آیفون ۸ با نمایشگر ۴.۷ اینچی است. برای نسل سوم، به نظر می‌رسد این گوشی هوشمند طراحی شبیه آیفون ۱۲ با لبه‌های تخت و حاشیه‌های باریک خواهد داشت.
 
در سال ۲۰۱۷، اپل با فناوری فیس آیدی و حذف تاچ آیدی از دکمه هوم، توانست آیفون ۱۰ را با طراحی بدون حاشیه به بازار عرضه کند. در حالی که هنوز Face ID در سایر دستگاه‌های اپل مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید گفت فناوری گران قیمتی محسوب می‌شود و به نظر نمی‌رسد بتواند در آیفون SE که دستگاهی با قیمت مقرون به صرفه است، مورد استفاده قرار بگیرد. در نتیجه اپل ممکن است دو رویکرد دیگر را برای حل این مشکل در نظر بگیرد: استفاده از تاچ آیدی و حفره مخصوص دوربین سلفی.
 
 
اپل می‌‌تواند همانند آیپد ایر ۲۰۲۰، تاچ آیدی را درون دکمه پاور دستگاه پیاده‌سازی کند که احراز هویت مطمئن و ایمن را بدون نیاز به دکمه هوم یا حتی حسگرهای گران قیمت Face ID امکان‌پذیر می‌کند. بدون استفاده از این حسگرها، اپل می‌تواند اسپیکر را به راحتی به لبه بالایی آیفون منتقل کرده و از طراحی روزنه دوربین سلفی روی نمایشگر بهره ببرد.
 
 
«راس یانگ»، یکی از تحلیلگران بازار ماه گذشته اعلام کرد که اپل روی توسعه دو مدل جدید آیفون SE کار می‌کند که یکی از آنها نسخه ارتقایافته مدل فعلی SE با قابلیت پشتیبانی از شبکه ۵G و مجهز به چیپست جدید است و دیگری طراحی کاملا جدیدی دارد و نمایشگر ۶.۱ اینچی آن مجهز به روزنه مخصوص دوربین سلفی خواهد بود.
 
در حالیکه انتظار می‌رود آیفون SE با پشتیبانی از ۵G سال آینده به بازار عرضه شود، اما بعید است که نسخه بازطراحی شده تا سال ۲۰۲۳ در دسترس کاربران قرار گیرد. مینگ‌-‌چی کو، تحلیلگر اپل نیز اخیرا اعلام کرده بود که اپل قصد دارد طرح بریدگی فعلی بالای نمایشگر را در آیفون جدید تغییر دهد و به جای آن روزنه مخصوص دوربین سلفی را به کار گیرد. وی پیش بینی کرده بود که چنین طراحی همزمان با معرفی آیفون ۱۴ از راه می‌رسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.