اپراتورها

تلفن همراه

فناوری

May 26, 2021
15:05 چهارشنبه، 5ام خردادماه 1400
کد خبر: 124649

اتصال ۳۱۰ میلیون تلفن همراه چینی به شبکه ۵G!

 
اپراتورهای مهم مخابراتی چین بیش از ۳۱۰ میلیون تلفن متصل به شبکه ۵G دارند، این آماری است که وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) اعلام کرد که این تعداد بیش از ۱۹ درصد کل کاربران تلفن همراه سه اپراتور مهم مخابراتی چین را شامل می‌شود!
 
 اپراتورهای مهم مخابراتی چین بیش از 310 میلیون تلفن متصل به شبکه 5G دارند، این آماری است که وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) دیروز اعلام کرده است که این تعداد بیش از 19 درصد کل کاربران تلفن همراه سه اپراتور مهم مخابراتی چین شامل China Telecom ،China Mobile و China Unicom را شامل می‌شود.
 
چین که بزرگترین شبکه تلفن همراه 5G جهان را دارد، شاهد برنامه‌های ابتکاری بیشتری از فناوری ارتباطات در این حوزه پردرآمد است؛ این وزارتخانه چینی اعلام کرد تاکنون بیش از 9000 مورد از برنامه‌های 5G در چین وجود داشته است که از جمله آنها، معرفی سایت‌های ساخت‌و‌ساز هوشمند با کارایی بالا و مدیریت خوب و هوشمند است.
 
وزارتخانه فناوری اطلاعات چین پیش‌بینی کرده است که در سال 2025، فناوری 5G مستقیماً منجر به ایجاد 2.93 تریلیون یوان چیزی در حدود 457 میلیارد دلار ارزش افزوده اقتصادی شود؛ براساس آمار یک مقاله معتبر درباره توسعه 5G و تاثیرات اقتصادی و اجتماعی آن، سال گذشته 5G به طور مستقیم بیش از 810.9 میلیارد یوان تولید ناخالص اقتصادی داشته است.
 
در این مقاله مهم و معتبر که در ماه آوریل منتشر شده، آمده است که این فناوری به صورت مستقیم 189.7 میلیارد یوان EVA تولید کرده و به‌صورت غیرمستقیم حدود 2.1 تریلیون یوان تولید ناخالص را در سال 2020 به ارمغان آورده است؛ وزارتخانه صنعت و فناوری اطلاعات چین تخمین زده است که محموله‌های تلفن همراه 5G  در چین 80 درصد از کل محموله‌های تولیدی نیمه دوم امسال را تشکیل خواهد داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.