اپراتورها

اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

May 26, 2021
15:12 چهارشنبه، 5ام خردادماه 1400
کد خبر: 124651

سهم هزینه ارتباطات از هزینه کل خانوار روستایی چقدر است؟

 
بررسی سهم هزینه ارتباطات از هزینه کل یک خانوار روستایی در استان های مختلف در سال۹۸ نشان می دهد که استان های بوشهر (۳.۵درصد) بالاترین سهم و استان های گیلان, اردبیل و آذربایجان شرقی(هر سه) با ۱.۷ درصد کمترین سهم را داشتند.
 
مطابق آمارهای مرکز آمار وزارت کار درباره هزینه های ارتباطات در سبد هزینه های خانوار نشان می دهد که سهم هزینه " خدمات پستی" و نیز هزینه " تجهیزات تلفن و تلفکس" در سال98 نسبت به سال97 هیچ تغییری نداشته است.
 
 لازم به ذکر است " هزینه خدمات پستی" مربوط به هزینه مرسولات پستی و هزینه " " تجهیزات تلفن و تلفنکس" اغلب مربوط به خرید گوشی تلفن ثابت، تلفن همراه دستگاه فلکس و… می باشد.
 
 سهم هزینه " خدمات تلفن و فکس" درسال98 با کاهش 0.2 درصد نسبت به سال 97 برخورداربوده است. به طوریکه این سهم از 2.1 درصد در سال 97 به 1.9 درصد در سال 98 رسیده است. هزینه " خدمات تلفن و فکس" مربوط به خدمات ارتباط اینترنتی, خرید سیم کارت تلفن همراه, مکالمات تلفنی توسط خطوط شخصی یا عمومی و… می باشد.
 
 همچنین در سال 98، هزینه" خدمات پستی""تجهیزات تلفن و تلفکس" " خدمات تلفن و فکس" نسبت به سال 97 به ترتیب به میزان 112.5 درصد،40.7 درصد و 12.5 درصد افزایش داشته اند.
 
بررسی سهم هزینه ارتباطات از هزینه کل یک خانوار روستایی در استان های مختلف در سال98 نشان می دهد که استان های بوشهر (3.5درصد) , سمنان (3.2 درصد) و هرمزگان(3.1 درصد)بالاترین سهم و استان های گیلان, اردبیل و آذربایجان شرقی(هر سه) یا 1.7 درصد کمترین سهم مذکور را به خود اختصاص داده اند. لازم به ذکر است در سال 98, سهم هزینه ارتباطات از هزینه کل در خانوارهای روستایی 13 استان کشور بیشتر از سهم کشوری (2.3 درصد) می باشد.
 
بررسی سهم مذکور طی سال های 97تا98 در سطح خانوارهای روستایی استان های کشور نشان می دهد که این سهم در سال98 در اکثر استان ها به ( استثنای استان های بوشهر, هرمزگان,سمنان, خوزستان,فارس,کردستان, اصفهان, کرمان و خراسان رضوی) که روند افزایشی داشته نسبت به سال 97 کاهش یافته است. قابل ذکر است که سهم مذکور در خانوارهای روستایی استان های زنجان, قزوین, یزد و گلستان هیچ تغییری نکرده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.