تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

گوشی

May 27, 2021
12:38 پنجشنبه، 6ام خردادماه 1400
کد خبر: 124680

گزارش مالی فصل اول ۲۰۲۱ شیائومی منتشر شد؛ دورخیز برای تصاحب جایگاه اپل

 
 
گزارش مالی سه ماهه اول ۲۰۲۱ شیائومی، رشد ۵۴.۷ درصدی درآمد این شرکت را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. شیائومی با سهم بازار ۱۴ درصدی در جایگاه سوم عرضه موبایل در بازارهای جهانی و به فاصله کمی بعد از اپل با سهم ۱۵ درصد ایستاده است. 
 
به تازگی گزارش مالی شیائومی از سه ماه اول سال جاری میلادی منتشر شده است. غول فناوری چین موفق شده است تا درآمدی در حدود ۱۲ میلیارد دلار درآمد کسب کند که رشد ۵۴.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد. همچنین سود خالص شرکت ۹۵۵ میلیون دلار اعلام شده است که شاهد رشد حیرت‌انگیز ۱۶۳.۸ درصدی بوده است. فروش گوشی‌های هوشمند با رقم ۸ میلیارد دلار همچنان بخش عظیم درآمد شیائومی را به خود اختصاص داده است.
 
شیائومی در فصل اول سال جاری میلادی، ۴۹.۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رسانده است که ۴ میلیون از آن‌ها بیش از ۳۰۰ دلار قیمت داشته‌اند و حاشیه‌ سود ۱۲.۹ درصدی را فراهم کرده‌اند. MIUI اکنون ۴۲۵ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد، درحالی که این رقم در سال گذشته تنها ۳۳۱ میلیون کاربر بوده است. طبق ارزیابی‌های صورت گرفته، شیائومی اکنون رتبه‌ سوم را در میان تولیدکنندگان موبایل در اختیار دارد. البته در خود چین با ۱۱۸.۶ میلیون کاربر به رتبه‌ چهارم دست پیدا کرده است. 
 
 
در میان پنج شرکت بزرگ تولیدکننده موبایل، نام سه شرکت چینی دیده می‌شود.
طبق گزارش مالی شیائومی، کسب درآمد از بازارهای خارجی ۵۰.۶ درصد افزایش یافته و به ۵.۸ میلیارد دلار رسیده است. این شرکت در ۱۲ کشور به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده موبایل شناخته می‌شود و در ۶۲ کشور دیگر نیز در میان پنج شرکت برتر قرار دارد. کسب رتبه‌ اول در روسیه و اسپانیا، رتبه‌ دوم در ایتالیا و رتبه‌ سوم در آلمان و فرانسه از موفقیت‌های بزرگ سال‌های اخیر شیائومی محسوب می‌شود. به  طور کلی در اروپای شرقی در رتبه‌ اول و در اروپای غربی در رتبه‌ سوم قرار گرفته است. 
 
کسب ۲۸.۳ درصد از سهم بازار بزرگ و مهم هند در کنار رتبه‌ فروش سوم در خاورمیانه و چهارم در آفریقا از سایر دلایل موفقیت‌های اخیر شیائومی محسوب می‌شوند. همچنین بیش از دو سال است که در چین به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده‌ تلویزیون هوشمند شناخته می‌شود و رتبه‌ اول در تلویزیون‌های بالای ۷۰ اینچ را در اختیار دارد. ۳۵۱ میلیون دستگاه هوشمند (جز موبایل و لپ‌تاپ) نیز به شبکه‌ اینترنت اشیاء شیائومی متصل هستند. گزارش مالی شیائومی نشان می‌دهد که تمایل چینی‌ها به سرمایه‌گذاری روی بخش تحقیق و توسعه‌ خود بیشتر شده و در یک سال اخیر حدود ۱.۵ برابر افزایش یافته است. دستگاه‌های پرچمدار مانند می ۱۱ اولترا و می میکس فولد به افزایش حاشیه سود کمک می‌کنند، درحالی که محصولات ارزان می‌توانند در تصاحب جایگاه دوم که در اختیار اپل است، مفید باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.