اپلیکیشن

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

May 27, 2021
12:51 پنجشنبه، 6ام خردادماه 1400
کد خبر: 124685

جیمیل با قابلیت جدیدی بروز شد؛ انتقال مستقیم تصاویر پیوست شده به گوگل فوتوز

 
در بروزرسانی جدید جیمیل، کاربران می‌توانند عکس‌های پیوست شده در ایمیل را مستقیما و با استفاده از یک دکمه میانبر به حساب گوگل فوتوز خود منتقل کنند.
 
این روز‌ها روش‌های زیادی برای به اشتراک گذاشتن عکس‌ها وجود دارد که این کار بیشتر از طریق شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد. با این حال برخی افراد هنوز هم برای ارسال تصاویر خود از روش‌های قدیمی مانند ایمیل استفاده می‌کنند. گوگل قابلیت جدیدی در اختیار این دسته از افراد قرار داده است که می‌توانند تصاویر پیوست شده در جیمیل خود را به صورت مستقیم در گوگل فوتوز ذخیره کنند. گوگل از بروزرسانی جدیدی برای سرویس ایمیل خود خبر داد که حاوی ویژگی قابل توجهی برای کاربران سرویس‌های گوگل است.
 
در نسخه بروزرسانی شده و جدید سرویس جیمیل، دکمه جدیدی تحت عنوان «ذخیره‌سازی در عکس‌ها» (Save to Photos) در کنار گزینه «افزودن به درایو» اضافه می‌شود. پس از کلیک کردن روی این دکمه جدید، عکس‌های پیوست شده به طور خودکار در گوگل فوتوز ذخیره خواهد شد.
 
البته در حال حاضر این ویژگی محدودیت‌هایی نیز دارد که انتظار می‌رود با گذشت زمان برطرف شوند. برای مثال گفته می‌شود این ویژگی در حال حاضر فقط از تصاویر با فرمت JPEG پشتیبانی می‌کند و همچنین به نظر می‌رسد در ابتدا فقط در دسترس نسخه وب جیمیل قرار بگیرد.
 
با این ویژگی، گوگل امیدوار است روند ذخیره کردن تصاویر از جیمیل را برای کاربران خود آسان‌تر کند تا نیاز به دانلود و انتقال دستی آن‌ها به گوگل فوتوز نداشته باشند. قابلیت جدید به صورت پیش‌فرض فعال است و در دسترس کاربران Google Workspace و G Suite به علاوه تمام افرادی که حساب شخصی گوگل دارند قرار خواهد گرفت، اما در دسترس قرار گرفتن آن برای تمام کاربران ممکن است حدود ۱۵ روز زمان ببرد.
 
اگر همچنان از سرویس گوگل فوتوز استفاده می‌کنید، بهتر است بدانید که در چند وقت گذشته تغییرات و ویژگی‌های جدیدی برای آن از جمله «متحرک کردن تصاویر» و «دسته بندی تصاویر بر اساس عناصر جزئی» معرفی شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.