تجارت الکترونیک

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 28, 2021
13:27 جمعه، 7ام خردادماه 1400
کد خبر: 124701

رشد ۸۴ درصدی درآمد سالیانه انویدیا به دنبال افزایش تقاضای بازار

 
انویدیا با کسب درآمد ۵،۶۶ میلیارد دلاری در فصل اول مالی سال جاری، رشد چشمگیر ۸۴ درصدی درآمد سالیانه را تجربه کرده است. پردازنده‌های مخصوص استخراج این شرکت نیز به تنهایی فروشی بالغ بر ۱۵۵ میلیون دلار را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند.
 
پردازنده‌های گرافیکی (GPU) تولید شده توسط انویدیا برای بازی‌های ویدویی، هوش مصنوعی، محاسبات دیتاسنترها و استخراج رمزارزها استفاده می‌شود. در حالی که بسیاری از مشاغل تحت تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا قرار گرفته‌اند، انویدیا توانست رشد فروش خوبی را تجربه کند و در این حوزه‌ها درآمد قابل توجهی کسب کرده است.
 
بخش گرافیک انویدیا ۸۱ درصد رشد داشته و برای این شرکت مستقر در کالیفرنیا ۳.۴۵ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. به گفته انویدیا، محصولات مربوط به بازی این شرکت رشد سالانه ۱۰۶ درصدی داشته و به ۲.۷۶ میلیارد دلار فروش رسیده است. «کولت کرس» مدیر ارشد مالی انویدیا عنوان می‌کند که گیمرها و دانشجویان در افزایش تقاضا پردازنده‌های گرافیکی این شرکت نقش زیادی داشته‌اند و انتظار می‌رود این روند تا پایان سال همچنان ادامه داشته باشد.
 
انویدیا نیز از ماه‌ها پیش با مشکلاتی برای تامین چیپ مورد نیاز بازار مواجه بوده است و با هدف برآورده کردن تقاضای سایر خریداران، مجبور شده بود کارت‌های گرافیک خود را با ویژگی‌هایی عرضه کند تا برای استخراج‌کنندگان رمزارزها جذابیت کمتری داشته باشد.  انویدیا می‌گوید با توجه به این تدبیر، انتظار می‌رود داد میزان فروش این کارت‌های گرافیک تا نیمه دوم سال جاری میلادی کاهش پیدا کند. اما تراشه‌های اختصاصی مربوط به استخراج رمزارز این شرکت با نام CMP می‌تواند به بهبود این مشکل کمک کند.
 
به گفته انویدیا تراشه‌های CMP برای این شرکت ۱۵۵ میلیون دلار درآمد داشته است و در سه ماهه کنونی، انتظار فروش حدود ۴۰۰ میلیون دلار از آن‌ها را دارد.
 
درآمد انویدیا در بخش پردازنده‌های محاسباتی و شبکه که شامل تراشه‌هایی برای دیتاسنترها است، با ۸۸ درصد رشد به ۲.۲۱ میلیارد دلار رسیده است. به گفته انویدیا شرکت سخت‌افزاری Mellanox که سال گذشته آن را خریداری کرده و همچنین میزان تقاضای زیاد برای پردازنده‌های گرافیکی سمت سرور باعث این رشد شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.