اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 29, 2021
11:38 شنبه، 8ام خردادماه 1400
کد خبر: 124714

برخورداری هزار و ۵۲۸ روستای استان کرمانشاه از اینترنت پرسرعت

 استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای هزار و ۷۱۲ روستای بالای ۲۰ خانوار است که با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال‌های اخیر از این تعداد اکنون هزار و ۵۲۸ روستا دارای اینترنت پرسرعت است.
 
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.
 
این استان همچنین مرکزیت غرب کشور را دارد و به پنج استان پیرامون خود نیز خدمات ارائه می دهد و از سوی دیگر دارای ۲ مرز رسمی و بین المللی و پنج بازارچه مرزی است و توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در آن می تواند به تسریع در آبادانی و توسعه استان کمک فراوانی کند.
 
در طول هشت سال فعالیت دولت تدبیر و امید سرمایه‌گذاری‌های کلانی برای توسعه خطوط ارتباطاتی و مخابراتی در این استان مرزی انجام شده به طوریکه اکنون خطوط ارتباطی به اکثر روستاها راه یافته و مردم ساکن در روستاها از فناوری های ارتباطی روز دنیا برخوردار هستند.
 
توسعه ارتباطات در تمام وستاهای بالای ۲۰خانوار
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ارایه خدمات تلفن همراه در روستاهای محروم استان گفت: در ۲ ماه گذشته ۱۴۴ روستای استان از خدمات مکالمه و اینترنت تلفن همراه بهره‌مند شدند و تعداد روستاهای دارای اینترنت پرسرعت به هزار و ۵۲۸ روستا رسید.
 
«شهریار بهنیا» افزود: از ابتدای آذرماه سال ۹۹ و با دستور وزیر ارتباطات وضعیت ارتباطی تمام روستاهای استان ارزیابی مجدد شد که طی این بررسی‌ها مواردی جهت برخورداری از اینترنت شناسایی و با تلاش شبانه روزی برنامه‌های متعددی برای روستاها تدوین شد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: برنامه‌ها توسط وزارت ارتباطات برای روستاهای فاقد اینترنت به اپراتورها ابلاغ و با پیگیری‌های صورت گرفته باوجود محدودیت‌های اعتباری و تجهیزات مخابراتی، عملیات عمرانی پروژه‌ها در استان کرمانشاه شروع شد.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه در ادامه بیان کرد: در برنامه‌های گذشته جهت ارتقاء خدمات اینترنت در روستاها و طی ۲ ماه گذشته ۱۴۴ روستای استان دارای خدمات مکالمه و اینترنت تلفن همراه شد که از این تعداد ۱۰ روستا دارای خدمات جدید مکالمه تلفن همراه و ۱۳۴ روستا دارای خدمات جدید اینترنت پرسرعت شده است.
 
 بهنیا در ادامه با اشاره به اینکه استان کرمانشاه دارای هزار و ۷۱۲ روستای بالای ۲۰ خانوار است، توضیح داد: از این تعداد هزار و ۵۲۸ روستا دارای اینترنت پرسرعت است که با مساعدت وزیر ارتباطات و با تلاش‌های صورت گرفته، باقی‌مانده روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت مجهز می‌شوند.
 
توسعه شبکه ارتباطی تلفن همراه در ۱۱ روستای استان
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و تقویت شبکه ارتباطی در روستاها گفت: با ارتقاء و راه اندازی ۹ سایت‌ مخابراتی تلفن همراه، ضمن افزایش پوشش آنتن دهی شبکه تلفن همراه در ۱۱ روستا، ساکنان این مناطق از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند.
 
بهنیا افزود: اجرای طرح توسعه شبکه همراه اول و ایرانسل با نصب و ارتقای ۹ سایت‌ با تکنولوژی‌ ۳G توسط کارشناسان حوزه ارتباطات سیار انجام شد.
 
او با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی برای تحقق عدالت ارتباطی در مناطق روستایی، گفت: با ارتقاء و راه اندازی سایت‌های مخابراتی تلفن همراه ضمن افزایش پوشش آنتن دهی شبکه تلفن همراه در روستاهای استان، ساکنان و مشترکان این مناطق از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند.
 
وی تصریح کرد: با نصب سایت‌های جدید مخابراتی در روستاهای «باباعلی» و «بابازید» توسط اپراتور ایرانسل با هدف توسعه و پایداری شبکه و بهره مندی روستاییان از خدمات نوین شبکه ارتباطی پرسرعت مطلوب و با کیفیت، از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت ایجاد تمهیدات ارتباطی برای روستاییان است.
 
بهنیا افزود: با ارتقاء تجهیزات فنی روی سایت‌های روستایی در روستاهای قیسوند، بزگدارسفلی، زیرجوبی، ری بلک سفلی، ده‌باوگه، شاه ویس آباد، دستجرده علیا، دستجرده سفلی و ارمنی جان توسط اپراتور همراه اول کیفیت شبکه ارتباطی در این مناطق مطلوب و تبادل اطلاعات دیتا شبکه همراه مشترکان افزایش پیدا کرد.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه با تاکید بر ایجاد ارتباط مطلوب و تسهیل امور آموزشی و اقتصادی در مناطق روستایی و محروم کشور گفت: در این طرح جمعیتی بیش از ۲هزار و ۶۰۰ نفر در روستاها از پوشش تلفن همراه با کیفیت بهره‌مند شدند.
 
نصب و ارتقاء ۷ سایت تلفن همراه روستایی در استان
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه در ادامه این گفت و گو با اشاره به توسعه و تقویت شبکه ارتباطی و رفع مشکلات پوشش آنتن دهی در روستاها گفت: به منظور استفاده بهینه روستاییان و ارائه خدمات با کیفیت، شبکه ارتباطی تلفن همراه در روستاهای استان کرمانشاه توسعه پیدا کرد.
 
بهنیا مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه بیان کرد: اجرای طرح توسعه شبکه همراه اول و ایرانسل با نصب و ارتقای ۵  سایت‌ در ۹ روستا با تکنولوژی‌های ۲G، ۳G و نصب تکنولوژی پرسرعت ۴G بر روی ۲ سایت روستایی در چشمه‌درازه و تیشه‌کن توسط کارشناسان حوزه ارتباطات سیار انجام شد.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه در ادامه گفت: با ارتقاء، نصب و راه اندازی سایت‌های جدید ضمن افزایش پوشش آنتن دهی شبکه همراه در روستاهای استان، ساکنان و مشترکان این مناطق از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند.
 
وی تصریح کرد: با نصب تجهیزات فنی بر روی سایت‌های روستاهای دارون، شیشه راه، انجیرک، باقرآباد، علی آباد دیزگران، هشت جفته، سنگ درمیان سفلی و دارون سفلی توسط اپراتور همراه اول کیفیت شبکه ارتباطی در این مناطق مطلوب و تبادل اطلاعات دیتا شبکه همراه مشترکان افزایش پیدا کرد.
 
بهنیا افزود: همچنین با نصب سایت‌های جدید مخابراتی در روستاهای چشمه دراز، خالنجه، تیشه‌کن و کهرارسفلی توسط اپراتور ایرانسل با هدف توسعه و پایداری شبکه و بهره مندی روستاییان از خدمات نوین شبکه ارتباطی پرسرعت مطلوب و باکیفیت، از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت ایجاد تمهیدات ارتباطی برای روستاییان است.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه با تاکید بر ایجاد عدالت ارتباطی در مناطق روستایی و محروم کشور گفت: در این طرح جمعیتی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در روستاها از پوشش تلفن همراه با کیفیت بهره‌مند شدند.
 
۹۵درصد جاده‌های اصلی استان کرمانشاه پوشش تلفن همراه دارند
 
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه در بخش پایانی این گفت و گو با اعلام پوشش ۹۵ درصدی جاده های اصلی استان، گفت: در مناطقی که راه اندازی اینترنت برای شرکت‌های خصوصی صرفه اقتصادی نداشته باشد، اعتبار مورد نیاز توسط دولت تامین می شود.
 
بهنیا با اشاره به وضعیت پوشش دهی اینترنت مناطق روستایی استان، بیان کرد: درخصوص نحوه فعالیت شرکت‌های خصوصی در مناطقی که برقراری اینترنت برای این شرکت‌ها صرفه اقتصادی نداشته باشد، اعتبار مورد نیاز توسط دولت تامین می شود.
 
وی با اشاره به وضعیت آنتن دهی تلفن همراه در جاده‌های استان گفت: استاندارد وزارت راه و شهرسازی بر پوشش جاده‌های اصلی استان که مابین ۲ فرمانداری قرار دارند، تعریف شده است با این توصیف بالای ۹۵ درصد جاده‌های اصلی استان آنتن دهی تلفن همراه دارند.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: در۹۵ درصد مسیر راه کربلا از جاده ورودی استان از کنگاور تا قصرشیرین به دلیل تردد زوار اربعین امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت تلفن همراه فراهم شده است.
 
وی در ادامه افزود: تمام روستاهای استان دارای تلفن هستند و هم اکنون مطابق برنامه ششم توسعه، دسترسی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت هدف‌گذاری شده است که در زمان احداث سایت، سعی بر پوشش دهی حداکثری اینترنت است تا حتی روستاهای زیر ۲۰ خانوار نیز زیر پوشش قرار بگیرند.
 
او فراهم کردن امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت در سایر جاده‌های استان را منوط به تعیین تکلیف قانون اعلام کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.