تلفن همراه

گوشی

May 29, 2021
12:36 شنبه، 8ام خردادماه 1400
کد خبر: 124727

تمام مدل‌های آیفون ۱۳ به فناوری لرزشگیر دوربین «سنسور شیفت» مجهز می‌شوند

 
اپل سال گذشته با معرفی آیفون ۱۲ پرو مکس به سراغ فناوری جدیدی برای لرزشگیر دوربین این پرچمدار قدرتمند رفت که «سنسور شیفت» نام دارد. اگرچه این فناوری محدود به گران‌ترین آیفون ۲۰۲۰ بود، اما ظاهرا کوپرتینویی‌ها آن را به تمام مدل‌های آیفون ۱۳ می‌آورند.
 
طبق گزارش جدید «دیجی تایمز»، تولیدکنندگان برای چنین فناوری در آیفون‌ها آماده می‌شوند:
 
«تولیدکنندگان VCM اکثر قطعات خود را در نیمه اول سال ۲۰۲۱ در اختیار سازندگان محصولات اندرویدی قرار می‌دهند، با این حال انتظار می‌رود آیفون‌ها در نیمه دوم از دستگاه‌های اندرویدی پیشی بگیرند چرا که تمام آیفون‌های جدید با فناوری لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت از راه می‌رسند. به گفته منابع، تولیدکنندگان ظرفیت تولیدشان را به علت تقاضای بالا برای آیفون‌ها، ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهند.»
 
دیجی تایمز در ژانویه ۲۰۲۱ هم بهره‌مندی تمام مدل‌های آیفون ۱۳ از فناوری سنسور شیفت را مطرح کرده بود، اما حالا با نزدیک شدن به تولید انبوه این گوشی‌ها، گزارش جدید دوباره به ما اطمینان می‌دهد که تمام خریداران به چنین فناوری دست پیدا می‌کنند.
 
اپل برای اولین بار از لرزشگیر سنسور شیفت در آیفون ۱۲ پرو مکس استفاده کرد. این فناوری سنسور دوربین را بجای لنز تثبیت می‌کند تا کیفیت تصاویر بهبود پیدا کند. اپل در زمان معرفی این پرچمدار گفته بود که فناوری سنسور شیفت تنها در دوربین‌های DSLR استفاده شده بود:
 
«تا به امروز، فناوری لرزشگیر سنسور شیفت تنها در دوربین‌های DSLR وجود داشت و حالا برای اولین بار به آیفون آمده است. فرقی نمی‌کند از دوربین آیفون برای چه کاری استفاده می‌کنید، ضبط ویدیو از کودکانتان یا ضبط ویدیو در یک جاده نامناسب، در تمام شرایط ثبات بیشتری را تجربه خواهید کرد.»
 
ظاهرا اپل می‌خواهد سری آیفون ۱۳ را با تغییرات بزرگی مخصوصا در بخش دوربین روانه بازار کند چرا که طبق گزارش‌ها، ابعاد ماژول دوربین و همچنین برآمدگی آن نسبت به نسل قبلی افزایش چشمگیری پیدا می‌کند که می‌تواند به معنای استفاده از سنسورهای بزرگتر و فناوری‌های جدیدتر برای بهبود کیفیت باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.