رسانه‌های اجتماعی

May 30, 2021
10:10 یکشنبه، 9ام خردادماه 1400
کد خبر: 124755

سعید جلیلی: فیلتر توییتر توجیه ندارد/ بین اینستاگرام و توییتر فرقی وجود ندارد

ICTna.ir – بازار تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری 1400 گرم شده است و فضای مجازی و موضوعات مرتبط با آن به یکی از موضوعات مورد توجه کاندیداها تبدیل شده است. 
 
Saeed Jalili.jpg
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در همین راستا سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشته است: فیلترینگ توییتر توجیه ندارد.
 
او گفت: ما وقتی در ایام انتخابات از فضای مجازی صحبت می‌کنیم، مباحثی را مطرح می‌کنند و چیزهایی می‌گویند و موضوع را منحرف می‌کنند. 
 
جلیلی افزود: فضای مجازی امروز یک فرصت بی‌نظیر برای نسل ما به ویژه نسل جوان است. فرصتی است که 20 و 40 سال پیش نبود. طبیعتا باید از این فضا در زمینه‌های مختلف حداکثر استفاده را کرد چون این فرصت را به شما می‌دهد با سرعت بهتر، کیفیت بهتر و دقت بیشتر بسیاری از خدمات‌رسانی‌ها به مردم در عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی، اجتماعی، رسانه‌ای و فرهنگی صورت بگیرد.
 
او اظهار داشت: طبیعتا از این ابزار باید استفاده کنیم. امروز جوان ما می‌گوید همه اینها خوب است و عده‌ای القا می‌کنند اینها می‌خواهند بیایند و مانع شوند. ما می‌گوییم اینطور نیست و باید از این فرصت استفاده کرد حتی اگر برخی محدودیت‌ها توجیه ندارد.
 
به گفته جلیلی، مثلا بین اینستاگرام و توییتر فرق زیادی وجود ندارد. اگر محدودیتی هست، باید برداشته شود و مطالعه شود اما از آن طرف هم باید صادقانه به جوان‌مان گفته شود که در فضای مجازی مثل هر فضای دیگری ممکن است کسانی بخواهند از آن در جهت آسیب رساندن به فرهنگ جامعه و بنیان خانواده استفاده کنند. آن هم اکثریت مردم ما این را راضی نیستند که باید برای آن هم تدابیر لازم اندیشیده شود.
 
در همین حال، او 10 دی ماه سال 1395 در توییتی نوشته بود: فتنه یعنی موضوعات فرعی به جای اصلی بنشیند، فیلترینگ جایگزین گزارش درباره استفاده از فضای مجازی برای تولید ثروت، اشتغال و افزایش صادرات شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.