رسانه‌های اجتماعی

نمایندگان رسمی ستادهای انتخاباتی به پلتفرم‌های صوت و تصویر فراگیر معرفی شدند

 
نمایندگان رسمی ستادهای انتخاباتی در نشست هماهنگی که در ساترا برگزار شد، به پلتفرم‌های صوت و تصویر فراگیر معرفی شدند.
 
به گزارش روابط عمومی ساترا، نشست هماهنگی پلتفرم‌های صوت و تصویر فراگیر با نمایندگان کاندیداهای ریاست جمهوری با حضور محمدصادق امامیان؛ رئیس ساترا، وحید فرهمند؛ معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا و با حضور مدیران رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر آپارات، تماشا، نماشا، MP4، دیدستان، دالفک، آیفیلو و نمایندگان ستاد انتخاباتی سعید جلیلی، محسن رضایی، سید ابراهیم رئیسی، علیرضا زاکانی و محسن مهرعلیزاده کاندیداهای ریاست جمهوری  ۱۴۰۰ در ساختمان ساترا برگزار شد.
 
در این نشست محمدصادق امامیان، رئیس ساترا با بیان اینکه  لازم بود نمایندگان ستادها به طور رسمی به پلتفرم‌ها معرفی شوند چون ممکن است ستادی نسبت به عملکرد پلتفرم ستاد رقیب اعتراضی داشته باشد، گفت: «در صورت اعتراض، ساترا نیز در کنار ستاد مقررات انتخابات قرار دارد؛ به هرحال نقش ما با نقش معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما متفاوت است چراکه سازمان خود تهیه‌کننده برنامه‌هاست و درپی حضور نمایندگان ستادها در برنامه‌ها خواهد بود؛ اما درمجموع هرکس در عرصه انتخابات قدم می‌گذارد اعم از کاندیداها، رسانه‌ها، پلتفرم‌ها و مردم که استفاده کننده رسانه و رای‌دهنده هستند وظیفه‌ای ملی برعهده دارند.»
 
امامیان ادامه داد: «رسانه‌های هفت‌گانه‌ای که در این برنامه شرکت کرده‌اند دارای یک کانال اختصاصی هستند که به صورت دائم می‌توانند به هر میزان و هر نوع که مایل باشند محتوای خود را در این کانال بارگذاری کنند. این بارگذاری محتوا در کانال فقط تابع مقررات عمومی کشور در ستاد تبلیغات انتخابات است، هیچ محدودیتی در آن وجود ندارد و اختیار آن با این ۷ رسانه است. رسانه‌ها نیز در صفحه ویژه انتخابات این محتواها را حفظ می‌کنند و بالا نگه می‌دارند.» به گفته امامیان صفحات کاندیداها به ترتیب حروف الفبا یا به صورت چرخشی در کانال ویژه انتخابات دیده می‌شود. این بخش حوزه عمومی است که همه در آن مشترک هستند
 
او همچنین بیان کرد: «برنامه‌های قانونی روی آنتن و حتی مناظره‌ها به طور حتم در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرند به شکلی که در کنار برنامه‌های رسانه‌ها، سیگنال صدا و سیما هم وجود خواهد داشت. این ترکیب تعاملی یعنی کنار سیگنال صدا و سیما بودن مزیت ویژه‌ای به پلتفرم‌ها می‌بخشد. این اقدامات روی کاغذ بسیار مفید خواهند بود؛ امیدواریم هر دو طرف از این روند راضی باشند.»
 
در ادامه نشست وحید فرهمند،معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا گفت: «در اینجا باید گفت علت اصلی نام بردن از صفحه رسمی چیست؟ یعنی اینکه مسئولیت محتوای انتشار یافته در این صفحه به طور مستقیم برعهده ستادی است که نسبت به بارگذاری محتوا اقدام می‌کند. موضوعی که افراد در پلتفرم‌ها به شدت درگیر آن هستند این است که شاید کانال‌های دیگری اقدام به بارگذاری محتوا کردند و ما برای اینکه مسئولیت برای کاندیداهای محترم شفاف شود و بدانند که از این به بعد هر محتوایی که در هر کانال رسمی فرد بارگذاری شد آن شخص مسئولیت آن را می‌پذیرد و اشخاصی که نسبت به آن شکایت دارند می‌دانند که از چه کسی باید شکایت کنند، کمیسیون بررسی تبلیغات وزارت کشور در ساترا را مستقر کردیم؛ بنابراین تمامی گله‌ها و شکایاتی که نسبت به یک صفحه رسمی وجود دارد ثبت خواهند شد و از طریق کمیسیون به آنها رسیدگی می‌شود.»

​​