تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 31, 2021
12:20 دوشنبه، 10ام خردادماه 1400
کد خبر: 124819

ماجرای فرستادن جعبه خالی آمازون برای مشتری

 
زوج عکاسی یک دوربین «سونی آلفا ۱» را با قیمت ۷ هزار دلار از آمازون سفارش دادند و در کمال تعجب با دو جعبه خالی دوربین مواجه شدند.
 
به گفته «بیل» و «کلی چیلز» در مصاحبه با شبکه دنور، آن‌ها دوربین سونی آلفا ۱ را به دلیل وضوح و کیفیت بالای آن انتخاب کرده بودند. البته شماره مدل دوربین هرگز توسط شبکه دنور اعلام است اما مشخصات آن‌ها با آخرین پرچمدار سونی مطابقت دارد.
 
با توجه به اینکه کمبود جهانی تراشه مشکلات زیادی در صنعت دیجیتال به وجود آورده، این دو تقریبا دو ماه برای تحویل دوربین جدید خود منتظر ماندند اما هنگام تحویل، جعبه خالی دوربین آن‌ها را شوکه کرد. بیل در این رابطه عنوان کرد:
 
«شنیده بودم چنین اتفاقات مشابهی از سوی شرکت‌های شخص ثالث رخ می‌دهد اما نه آمازون.»
 
 
همه چیز زمانی بدتر شد که آن‌ها مشکل خود را به آمازون اطلاع دادند اما به اعتقاد این فروشگاه اینترنتی، بسته به درستی به آن‌ها تحویل داده شده. در همین راستا، آمازون از بازپرداخت وجه به این زوج خودداری کرد، اما این پایان ماجرا نبود.
 
این زوج معتقد است که برای عدم تحویل صحیح بسته مدرک کافی دارند، زیرا برچسب ردیابی UPS محصول وزن جعبه را کمتر از یک کیلوگرم عنوان کرده، در صورتی که طبق لیست‌های رسمی وزن جعبه دوربین سونی آلفا ۱ حدود یک و نیم کیلوگرم و وزن خود دوربین به تنهایی نیم کیلوگرم است.
 
در ادامه آن‌ها به صورت مستقیم این موضوع را به «جف بزوس» از طریق ایمیل اعلام کرده‌اند و آمازون درخواست بازپرداخت آن‌ها را ثبت کرده است. البته پیش از این نیز اتفاقات مشابه گزارش شده. در سال ۲۰۱۸ نیز یک یوتیوبر معروف به نام Chaseontwowheels پس از خرید دوربین کانن ۱DX Mark II با یک جعبه سنگ مواجه شد. ماجرا زمانی عجیب‌تر شد که سفارش دوم او نیز به صورت یک جعبه آجر تحویل او شده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.