اپراتورها

تلفن همراه

May 31, 2021
15:30 دوشنبه، 10ام خردادماه 1400
کد خبر: 124832

الزامات صیانت محتوایی خدمات پیامک انبوه در ایام انتخابات تصویب شد

کارگروه خدمات پیامکی ارزش افزوده و  پیامک انبوه در شبکه های ارتباطی، الزامات صیانت محتوایی خدمات پیامک انبوه در ایام انتخابات را تصویب کرد.
 
election 1400.jpg
روابط عمومی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعلام کرد: با توجه به حساسیت های موجود در حوزه تبلیغات پیامک‌های انبوه، کار گروه در جلسه سی و یکم خود موضوع الزامات صیانت محتوایی خدمات پیامک انبوه در ایام انتخابات را در دستور کار قرار داد و طی آن الزامات مذکور را با هدف پیشگیری از بروز جرایم مختلف و همچنین حمایت از کاندیداهای محترم در ۶ بند تصویب و جهت اجرا به وزارت کشور و سایر دستگاه‌های ذیربط  ابلاغ کرد.
در این مصوبه آمده است:
 
1. فهرست مواردی از تخلفات تبلیغاتی و نیز مصادیق محتوای مجرمانه در حوزه انتخابات که زمینه بروز آنها در بستر پیامک های انبوه تبلیغاتی وجود دارد، با همکاری وزارت کشور و دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تدوین و جهت ابلاغ به شرکت های پیام رسان، به دبیرخانه کارگروه ارسال شود. شرکت های پیام رسان نیز موظفند این فهرست را به پیام پردازان طرف قرارداد ابلاغ کنند.
 
2. وزارت کشور موظف است تدابیری را اتخاذ نماید که کاندیداهای ریاست جمهوری خطوط پیامکی ویژه تبلیغات شان را اعلام و نسبت به دریافت سرویس MASK (درج نام به جای شماره) برای آن خطوط در مدت زمان تبلیغات اقدام نمایند. همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هماهنگی لازم برای اجرای این مهم با قید فوریت توسط اپراتورها را انجام دهد.
 
3. پیام رسان ها موظفند نسبت به پایش و پیشگیری از ارسال پیامک های حاوی کلیدواژه های غیرمجاز توسط کاندیداهای ریاست جمهوری که از سوی وزارت کشور ابلاغ می شود، اقدام کنند.
 
4. جهت تشویق کاندیداها مبنی بر استفاده از بستر پیامک جهت تبلیغات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بصورت توصیه ای امکان تخفیف جهت سرویس ماسک و هزینه پیامک را از اپراتورها پیگیری کند.
 
5. شرکتهای پیام رسان موظفند تدابیر لازم برای پیشگیری از ارسال پیامک های تبلیغات انتخاباتی از خطوط پیامک خدماتی، اتخاذ کنند.
 
6. شرکت‌های پیام رسان موظفند برای احراز هویت پیام پردازان در ایام تبلیغات انتخاباتی تمهیدات سخت گیرانه تری را اعمال کنند.
 
یادآور می‌شود، براساس مصوبه جلسه بیست و یکم شورای عالی فضای مجازی، کارگروهی متشکل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، وزارت کشور، وزارت ارتباطات، مرکز ملی فضای مجازی، دادستانی کل کشور و وزارت دادگستری، وظیفه سیاستگذاری در حوزه پیامک انبوه و ارزش افزوده را بر عهده دارد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.