اینترنت و شبکه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

June 1, 2021
14:55 سه شنبه، 11ام خردادماه 1400
کد خبر: 124876

حل مشکل پخش مسابقات فوتبال در مناطق محروم

 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مشکل پخش فوتبال یا والیبال که در برخی از مناطق ایران وجود داشت، حل شده، گفت: شبکه سیگنال‌رسانی زمینی از هفته‌ی آینده رسما فعالیت خود را آغاز می‌کند.
 
اجرای پروژه «سیگنال‌رسانی زمینی صداوسیما» در جهت قطع وابستگی به شبکه‌های ماهواره‌ای خارجی با وجود تحریم‌های غیرقانونی و ناعادلانه بین‌المللی، از سال ۱۳۹۴ در دستور کار قرار گرفت و معاون فناوری اطلاعات سازمان پدافند غیرعامل از اجرای طرح سیگنال‌رسانی زمینی در سازمان صداوسیما خبر داده و گفته بود با این کار، بخشی از انتقال داده‌های صداوسیما با پوشش زمینی انجام می‌شود تا درصورت قطع ماهواره‌ها، اشکالی در پخش آنها ایجاد نشود.
 
محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- سال ۱۳۹۷ از آغاز اقدامات برای راه‌اندازی شبکه سیگنال رسانی زمینی خبر داد و گفت: تا پیش از این و در دوره نخست تحریم‌ها، به دلیل وابستگی که برای پخش شبکه‌های ماهواره‌ای داشتیم با مشکلاتی مواجه شدیم و مردم به خصوص مناطق محروم نمی‌توانستند از پوشش شبکه‌ها استفاده کنند. برای مثال به دلیل عدم پخش ماهواره‌ای، مناطق محروم امکان تماشای رویداد بین‌المللی مانند فوتبال را نداشتند که تمام تلاش این بود که بتوانیم شبکه‌ای مجزا برای ارائه خدمات در زمان مخاطرات تحریم داشته باشیم.
 
در این راستا آذری جهرمی امروز در توییتر نوشت: شنیده بودید که در برخی مناطق ایران، زمان پخش فوتبال یا والیبال، تلویزیون برنامه‌ی دیگری را پخش می‌کرد و مردم معترض می‌شدند؟ مشکل حل شد. با تلاش چندساله فنی و حقوقی، در همکاری با سازمان صداوسیما، «شبکه سیگنال‌رسانی زمینی» ایجاد شد و از هفته‌ی آینده رسما فعالیت خود را آغاز می‌کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.