اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 1, 2021
16:45 سه شنبه، 11ام خردادماه 1400
کد خبر: 124891

شرکت پارت از پردیس هوش مصنوعی و سامانه‌‎های «شهاب» و «فراشناسا» رونمایی کرد

 
 
سامانه‌‎های «شهاب» و «فراشناسا» توسط شرکت دانش‌‎بنیان پارت با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در پردیس هوش مصنوعی این شرکت در شهر مشهد رونمایی شد.
 
به گزارش روابط عمومی شرکت دانش‌‎بنیان پارت، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، صبح امروز ۱۰ خرداد با حضور در پردیس هوش مصنوعی شرکت دانش‎‌بنیان پارت سامانه «شهاب» (شبکه هوشمند ابری) و «فراشناسا» (راهکار جامع احراز هویت غیرحضوری) را رونمایی کرد.
 
در این مراسم چهارمین شماره کتاب «دیدبان هوش مصنوعی» رونمایی شد. این سالنامه فعالیت‌های فعالان مختلف هوش مصنوعی کشور را به دقت به تصویر می‌کشد.
 
همچنین در این مراسم، تفاهم‌‎نامه سرمایه‌‎گذاری صندوق سرمایه‎‌گذاری جسورانه پارتیان با شرکت دانش‌‎بنیان ناوش امضا شد.
 
سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در این مراسم بر اهمیت فراوان هوش مصنوعی تأکید کرد و گفت: هوش مصنوعی قدرت آینده است.
 
 
سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد با مجموعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت، ابعاد این تکنولوژی را برای جوانان روشن کند.
علی رسولی‌زاده، مدیرعامل شرکت پارت در حاشیه این بازدید و امضای تفاهم‌نامه میان صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه پارتیان و شرکت دانش‌‎بنیان ناوش گفت: «موفقیت‌های بزرگی که این روزها توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در حال رقم خوردن است، ناشی از اتکای کشور و حاکمیت به نیروهای جوان و متخصص در طول یک دهه گذشته است.»
 
او افزود: «صندوق سرمایه‌‎گذاری جسورانه پارتیان با مدیریت شرکت پردازش اطلاعات پارت فعالیت رسمی خود را از مهرماه سال ۱۳۹۹ آغاز کرده است. با توجه به دانش و تجربه شرکای این صندوق در حوزه هوش مصنوعی، مالی، بانک و پرداخت این صندوق علاوه بر سرمایه نقدی قادر است سرمایه‌‎های معنوی را نیز در اختیار استارت‌آپ‎‌ها قرار دهد.»
 
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارت اعلام کرد: «از جمله فعالیت‌های این صندوق تاکنون، سرمایه‌گذاری‌ بر استارت‌آپ نانو واچ، ارائه‌دهنده راهکارهای منابع انسانی بوده است.»
 
به گفته رسولی‌زاده دومین سرمایه‌‎گذاری این صندوق، روی شرکت دانش‌بنیان ناوش با هدف تکمیل و توسعه محصول، افزایش تولید و افزایش سهم بازار این شرکت است که امروز در حضور معاون رئیس‌جمهور انجام گرفت.
 
شرکت دانش‌بنیان ناوش در حوزه تکنولوژی مالی، شهر هوشمند و صندوق فروشگاهی فعالیت می‌کند.
 
پردیس هوش مصنوعی پارت، در دانشکده مهندسی فردوسی مشهد و با هدف برقراری ارتباط نزدیک‌تر و گسترده‌تر شرکت دانش‌بنیان پارت با جامعه علمی کشور طراحی و راه‌اندازی شده است. در پی ارتباط پارت با دانشگاه‌ها از سال ۱۳۹۷ و حمایت این شرکت دانش‌بنیان از بیش از  بیست رویداد ملی و بین‌المللی دانشگاهی، پردیس هوش مصنوعی پارت افتتاح شد تا به این ارتباط، شکل جدی‌تری بدهد.
 
پردیس هوش مصنوعی پارت با اهدافی چون پیشبرد و ترویج فرهنگ پژوهش و نوآوری در صنعت به کمک دانشگاه، ایجاد ارتباط فعال و سازنده با جوامع علمی و پژوهشی و ارتباط نزدیک و مستقیم با اساتید و دانشجویان، ایجاد زمینه مناسب برای جذب پژوهشگران، نخبگان و دانشمندان ایرانی و حمایت از پروژه‌های نوآورانه دانشجویی و  پایان‌نامه‌ کارشناسی ارشد و دکترا در زمینه هوش مصنوعی شکل گرفته است.
 
شبکه هوشمند ابری شهاب، اولین زیرساخت جامع پردازشی هوش مصنوعی در کشور است که با توان پردازشی بالا و با هدف تسهیل راه‌اندازی کسب‌وکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی کشور توسعه داده شده است. ابررایانه شهاب در حال حاضر شامل زیرساخت پردازشی و بازارچه سرویس‌های هوشمند ابری سهاب است و در آینده نزدیک، به سکوی مبتنی بر وب نیز مجهز خواهد شد.
 
این شبکه هوشمند ابری، با داشتن طیف گسترده‌‎ای از GPU ها، کسب‌‎وکارهای هوش مصنوعی را برای پردازش لحظه‌‌‌‌ای داده‌‌‌های ویدئویی، تصویری، متنی و عددی به بهترین و پرسرعت‌ترین تجهیزات زیرساختی مجهز می‌کند و ‌‌‌شرکت‌ها و سازمان‌های مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی بدون نیاز به سرمایه‌گذاری‌های کلان به راحتی می‌توانند به ارائه خدمات بپردازند. شبکه هوشمند ابری شهاب با تامین زیرساخت‌های پردازشی، فرصتی برای کسب‌وکارها ایجاد می‌کند تا هزینه و دغدغه نگهداری تجهیزات و پشتیبانی خدمات را نداشته باشند و انرژی و زمان خود را تنها بر فرایندهای حیاتی خود متمرکز کنند و در نتیجه، سرمایه‌های خود را به سمت سودآوری بیشتر هدایت کنند.
 
سامانه «فراشناسا» یک سامانه احراز هویت غیرحضوری است که عملیات احراز هویت افراد را با استفاده از سرویس‌های هوش مصنوعی «شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت» (سهاب) و زیرساخت قدرتمند سخت‌افزاری «شبکه هوشمند ابری» این شرکت (شهاب)، انجام می‌دهد.
 
«فراشناسا» از سرویس‌های هوش مصنوعی متنوعی بهره می‌گیرد که از جمله آنها می‌توان به سرویس پردازش تصویر، پردازش صوت، زنده‌بودن تصویر، پردازش دستورات حرکتی و بافت چهره اشاره کرد. این سامانه با بهره‌گیری از داده‌های سازمان‌های قانونی مانند ثبت احوال و دریافت مدارک هویتی و قانونی مانند کارت ملی، گواهینامه و… می‌تواند هویت کاربر احرازشونده را با داده‌های مرجع تطبیق داده و دقیق‌ترین نتیجه را به پذیرنده ارائه دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.