تلفن همراه

گوشی

June 2, 2021
11:36 چهارشنبه، 12ام خردادماه 1400
کد خبر: 124903

شایعه: اپل ظرفیت باتری آیفون ۱۳ پرو مکس را ۱۸ درصد افزایش خواهد داد

 
طبق شایعات، مدل‌های پرو آیفون ۱۳ از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی خواهند کرد که می‌تواند بر شارژدهی تأثیر داشته باشد؛ از این‌رو، اپل احتمالا ظرفیت باتری این گوشی‌ها را تا ۱۸ درصد افزایش خواهد داد.
 
به گزارش 9To5Mac و با استناد به اطلاعات افشاشده از اکانت توییتری L0vetodream، انتظار می‌رود سری آیفون ۱۳ از ظرفیت باتری بیشتر از نسل کنونی برخوردار باشند. گزارش مذکور در راستای شایعاتی مبنی بر پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز در آیفون ۱۳ پرو ۱۳ پرو مکس منتشر می‌شود که احتمالا به افزایش مصرف باتری می‌انجامد؛ بنابراین دور از انتظار نخواهد بود که اهالی کوپرتینو برای جلوگیری از کاهش شارژدهی ظرفیت باتری را افزایش بدهند.
 
طبق گفته‌ی افشاگر یادشده، ظرفیت باتری آیفون ۱۳ مینی با ۸ درصد افزایش، از ۲۲۲۷ میلی‌آمپر به ۲۴۰۶ میلی‌آمپر ساعت خواهد رسید؛ درحالی‌که آیفون ۱۳ و ۱۳ پرو افزایش ۹٫۹ درصدی تجربه خواهند کرد و ظرفیت باتری بالغ بر ۳۰۹۵ میلی‌آمپر ساعت ارائه خواهند داد. در مقام مقایسه، آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو به یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۲۸۱۵ میلی‌آمپر ساعت مجهز شده‌اند. گفته می‌شود آیفون ۱۳ پرو مکس بیشترین تغییر را خواهد داشت. تأمین انرژی بزرگ‌ترین گوشی ۲۰۲۱ اپل را باتری دوگانه با ظرفیت ۴۳۵۲ میلی‌آمپر ساعت تأمین خواهد کرد که ۱۸ درصد ظرفیت بیشتری در مقایسه با آیفون ۱۲ پرو مکس خواهد داشت.
 
این اولین‌بار نیست که می‌شنویم سری آیفون ۱۳ می‌تواند باتری‌های بزرگ‌تری داشته باشد. در گذشته مینگ-چی کو نیز گزارش داده بود که خانواده آیفون ۱۳ دارای باتری‌های بزرگ‌تری خواهند بود و به موجب آن، وزن آیفون‌های ۱۳ سنگین‌تر از مدل‌های قبلی خواهد بود. همچنین گفته می‌شود اپل در حال بررسی طرح‌های جدید برای صرفه‌جویی در فضا مانند تلفیق شکاف سیم‌کارت با مین‌بُرد است.
 
اعتقاد بر این است که کوپرتینویی‌ها در آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی، از فناوری باتری مدار‌های انعطاف‌پذیر استفاده می‌کنند. اپل پیش‌تر در آیفون ۸ برای آنتن‌های LTE از تکنولوژی مذکور استفاده کرده بود؛ اما اکنون انتظار می‌رود که از آن‌ها برای مدارهای باتری استفاده کند. تکنولوژی یادشده به‌عنوان LCP Soft Board نیز شناخته می‌شود؛ این تکنولوژی یا همان پلیمر کریستال مایع، می‌تواند جایگزینی انعطاف‌پذیر برای صفحه‌های «مدار چاپی» معمولی باشد و منجر به صرفه‌جویی در فضا برای تعبیه باتری بزرگ‌تر و کاهش هزینه‌ها می‌شود.
 
البته باید به این نکته توجه داشت که ظرفیت معیاری برای ارزیابی عمر باتری آیفون‌ نیستند. به‌عنوان مثال، خانواده آیفون ۱۲ در مقایسه با آیفون‌های قبلی انرژی بیشتری مصرف می‌کنند؛ زیرا اتصال نسل پنجم ارتباطات موبایل (5G) می‌تواند باتری را به‌سرعت تخلیه کند.
 
شایعات حاکی از آن است که سری آیفون ۱۳ از فناوری پروموشن و قابلیت نمایشگر همیشه‌روشن پشتیبانی خواهد کرد که هر دو می‌توانند باعث تخلیه انرژی بیشتر بشوند. از سوی دیگر، استفاده از فناوری جدید اکسید پلی‌کریستالی دماپایین (LTPO) در آیفون ۱۳ و ۱۳ پرو مکس برای تأمین انرژی پروموشن بسیار حیاتی و مفید است. ترکیبی از نمایشگر کم‌مصرف LTPO و افزایش ظرفیت باتری می‌تواند باعث افزایش واقعی عمر باتری در سال جاری میلادی شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.