تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

June 2, 2021
11:55 چهارشنبه، 12ام خردادماه 1400
کد خبر: 124906

شکایت کاربران از تخلیه سریع باتری آیفون پس از نصب آپدیت iOS 14.6

 
 
چند روزی می‌شود که اپل آپدیت iOS 14.6 را برای آیفون‌هایش منتشر کرده و حالا برخی کاربران از عملکرد آن در زمینه مدیریت مصرف انرژی رضایت ندارند. این کاربران از طریق شبکه‌های اجتماعی و فروم‌های آنلاین از تخلیه شارژ باتری در این بروزرسانی خبر داده‌اند.
 
کاربران برای شکایت از این موضوع به سراغ بخش پشتیبانی اپل رفته‌اند و تجربه خود از تخلیه شارژ باتری در iOS 14.6 را نوشته‌اند.
 
برای مثال یکی از کاربران از تخلیه شارژ باتری آیفون ۱۱ پرو و کاور هوشمند اپل خبر داده:
 
«همانند گوشی با آیفون ۱۱ پرو پس از آپدیت کار می‌کنم و از روز دومی که آن را خریدم، از کاور هوشمند اپل استفاده می‌کنم. اما امروز پس از بروزرسانی، شارژ باتری گوشی به ۲ درصد و کاور آن به ۱۵ درصد کاهش یافت. در حالت عادی شارژ باتری گوشی روی ۱۰۰ درصد باقی می‌ماند و شارژ کاور پس از ۱۵ ساعت به ۲۰ درصد می‌رسد. سلامت باتری پس از یکسال همچنان روی ۱۰۰ درصد است. آیکون کاور هوشمند دیگر در لاک اسکرین یا هوم اسکرین در هنگام اتصال به شارژر یا جدا شدن از آن نمایش داده نمی‌شود.»
 
بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که عوامل مختلفی در شارژدهی باتری تاثیر دارند که یکی از آن‌ها، سلامت باتری است. هرچقدر از عمر یک باتری بیشتر بگذرد، کارایی‌اش را بیشتر از دست می‌دهد. با این حال به نظر می‌رسد مشکل شارژدهی iOS 14.6 بدون توجه به این پارامتر روی دستگاه‌های گسترده تاثیر گذاشته است.
 
یکی دیگری از کاربران نه تنها از تخلیه شارژ باتری شکایت کرده، بلکه گفته در هنگام مرور وب با سافاری در آیفون ۱۲ پرو، با افزایش دما مواجه شده. کاربر دیگری هم تجربه مشابهی با آیفون ۱۲ مینی خود داشته:
 
«پس از اینکه آیفون ۱۲ مینی را از iOS 14.2 به iOS 14.6 بروزرسانی کردم، پس از چندین دقیقه وبگردی،  شارژ باتری بطور چشمگیری کاهش یافت و ضمنا دمای دستگاه هم افزایش پیدا کرد.»
 
اپل در iOS 14.5 از ابزار جدید کالیبراسیون مجدد سلامت باتری برای سری آیفون ۱۱ رونمایی کرد تا کاربران بتوانند بهتر از سلامت باتری دستگاه خود مطلع شوند. همین موضوع باعث تغییر در سلامت باتری این محصولات شده است.
 
با توجه به شمار بالای گزارش‌ها، احتمالا اپل در آینده برای رفع این مشکل یک آپدیت جزئی برای iOS 14.6 منتشر می‌کند یا اینکه بطور مستقیم به سراغ iOS 14.7 که در حالت بتا قرار دارد، می‌رود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.