اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 2, 2021
11:58 چهارشنبه، 12ام خردادماه 1400
کد خبر: 124911

با واقعیت مجازی به قرون وسطی سفر کنید

 
متخصصان فناوری واقعیت مجازی استرالیا تورهای گردشگری مبتنی بر این فناوری را ایجاد کردند که داستان شهر پرت را در قرن پانزدهم میلادی روایت می کند و مسافران این سفر مجازی می توانند با شخصیت های آن زمان ملاقات کنند.
 
از آن جهت که بیماری همه گیر کرونا بخش صنعت گردشگری را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده و باعث رکود نسبی در آن شده است، پژوهشگران در همه حوزه ها از جمله فناوری های واقعیت مجازی تلاش می کنند تا رونق را به صنعت گردشگری باز گردانند. 
 
در این طرح جدید، فناوری واقعیت مجازی به افراد کمک می کند تا به گذشته سفر کرده و شهر پرت (Perth) استرالیا در زمان قرون وسطی را ببینند. تورهای گردشگری واقعیت مجازی شهر پرت داستانی از این شهر قرون وسطایی را که به سده پانزدهم باز می گردد، روایت می کند. 
 
شورای پرت و کینروس (Kinross) مجموعه ای از پنل های تفسیر را در اطراف مرکز شهر نصب کرده اند که به روایت ابن داستان می پردازد. هر ۱۲ پنل شامل متن و تصویر، همراه با پیوند به فیلم های واقعیت مجازی است که نشان می دهد شهر پرت در سال ۱۴۴۰ میلادی چگونه به نظر می رسد.  
قابل توجه است که در این طرح شما حتی می توانید در طول مسیر سفر مجازی خود، شخصیت هایی را ملاقات کنید که به عنوان راهنمای تور مجازی عمل می کنند.
سازمان خیریه تراست پرت و کینروس به همراه محققان دانشگاه سنت اندروز برای ارائه این پروژه و ایجاد محیط ها و شخصیت های سه بعدی دیجیتالی برای برنامه همه جانبه تلفن همراه آن کار کرده اند.
 
به گفته دیوید استراچان مدیر این سازمان خیریه، پرت در قرون وسطی یک شهر بسیار مهم و ثروتمند بود که به خاطر کیفیت بالای صنایع دستی خود شناخته شده و شهرت داشت. وی در توضیحاتش می گوید: «ما به لطف یافته ها و بقایای باستان شناسی مانند مواردی که در کاوش های خیابان های هایت در دهه ۱۹۷۰ انجام شده است، اطلاعات  زیادی از زندگی روزمره این شهر در قرون وسطی را می دانیم. ما امیدواریم که این رویکرد هیجان انگیز جدید برای به اشتراک گذاشتن گذشته، به ما کمک کند تا مخاطبان جدید را با علاقه به فناوری های جدید جذب کنیم.»
 
دکتر آلن میلر (Alan Miller)، مدرس علوم کامپیوتر در دانشگاه سنت اندروز و مدیر تاریخ هوشمند در این رابطه گفت: «ما از همکاری در این پروژه عالی برای نشان دادن گذشته شهر پرت خوشحال هستیم. با استفاده از فن آوری های حاصل از بازی های رایانه ای، ما یک تجربه همه جانبه ایجاد کرده ایم که به مردم امروز امکان می دهد تاریخ غنی را که در زیر پایشان است، تجسم کنند.»
به گزارش سیناپرس، شخصیت های مجازی گنجانده شده در این تور شامل ساکنان تاریخی پرت، مانند اندرو لوف زرگر بزرگ آن زمان، به کاربران امکان می دهد اطلاعات بیشتری در مورد زندگی افراد مهم آن زمان کسب کنند.
 
سارا کندی (Sarah Kennedy)، یکی از محققان علوم کامپیوتر در دانشگاه سنت اندروز که مدل ساخت آن را الگوبرداری کرده است، گفت: «ما از فناوری های مدل سازی و بازی سه بعدی برای زنده کردن خیابان های شلوغ، بازارها، ساختمان های مذهبی و خانه های پرت در قرون وسطی استفاده کردیم. ما امیدواریم که این مسئله به مردم نشان دهد که چگونه طرح خیابان های قرون وسطایی هنوز هم قابل تشخیص است.»
 
موری لایل (Murray Lyle)، رهبر شورای پرت و کینروس گفت: «پرت سابقه ای درخشان و طولانی دارد و این هیئت ها کار خارق العاده ای را انجام داده اند که نشان می دهد زندگی در قرن پانزدهم میلادی در اینجا چگونه بوده است. ما همچنین به دنبال انجام کارهای بیشتر برای آوردن بازدیدکنندگان به مرکز شهر هستیم و من اطمینان دارم که این مسائل، مورد توجه گردشگران و ساکنان قرار خواهد گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.