اپلیکیشن

تلفن همراه

June 2, 2021
14:57 چهارشنبه، 12ام خردادماه 1400
کد خبر: 124926

مدیر اسپاتیفای ضمن تحسین محصولات اپل، این شرکت را قلدر خواند

 
«اوراسیو گوتیرز»، مدیر حقوقی اسپاتیفای می‌گوید با وجود اینکه محصولات اپل را می‌پسندد، اما به نظرش این کمپانی در حوزه فناوری به بقیه شرکت‌ها زورگویی می‌کند.
 
گوتیرز چندی پیش در گفتگو با نشریه وال استریت ژورنال به ادعای منتقدان خود پاسخ داد. او گفت این که خودش از محصولات اپل استفاده می‌کند و در عین حال به این شرکت انتقاد دارد، به معنای دورویی نیست. گوتیرز اظهار داشت: «عملکرد اپل جای تحسین زیادی دارد، اما شرکت من، اسپاتیفای، روی بی‌رحمانه‌تر آن‌ها را دیده است. اپل شماری از خواستنی‌ترین محصولات سخت‌افزاری دنیا را می‌سازد و می‌فروشد. ولی شرکت من یکی از معدود کسب و کارهایی است که اصرار دارد زیر این نقاب قلدر بی‌رحمی قرار گرفته که از سلطه خود برای زورگویی به رقبا استفاده می‌کند.»
 
مدیر حقوقی اسپاتیفای حالا در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ورج اعلام کرده که دادگاه اپیک گیمز حاوی نکات جالبی درباره ارتباطات داخلی اپل بود، اما خیلی از جنبه‌های ناشناخته این شرکت را هویدا نکرد:
 
«جالب توجه است که توضیحات اپل درباره سازوکارهای اپ استور و سیستم پرداخت آن چقدر کم است. آن‌ها مدام می‌گویند باید از حریم خصوصی و امنیت کاربرانمان دفاع کنیم و برای همین از آن‌ها ۳۰ درصد کارمزد می‌گیریم و این محدودیت‌ها را گذاشته‌ایم. ولی چرا حفظ امنیت و حریم خصوصی مستلزم رعایت این قوانین سخت‌گیرانه شده در حالی که برخی از اپلیکیشن‌های اپ استور از این قواعد مستثنی هستند؟»
 
آقای گوتیرز می‌گوید باور ندارد که اپل به میزان سودآوری اپ استور فکر نکرده باشد: «چقدر باید دورو باشید که بگویید هیچ‌کس تا به حال به اقتصاد اپل توجه نکرده و این سوال را نپرسیده که اپ استور چقدر پول در می‌آورد؟ بر اساس آمارهای تخمینی موجود، دارید درباره ده‌ها میلیارد دلار درآمد صحبت می‌کنید. فکر می‌کنم این قضیه ادعای اپل را مبنی بر اینکه آن‌ها برای درآمدزایی در این کسب و کار حضور ندارند و حتی به دنبال این نرفته‌اند که ببینند از این تجارت چقدر پول در می‌آورند، نقض می‌کند.»
 
گوتیرز درباره رای نهایی دادگاه اپیک گیمز یا دادگاه خود اسپاتیفای علیه اپل نظری ندارد، اما فکر می‌کند که در آینده خواه ناخواه قوانینی در حوزه فعالیت‌های دیجیتال وضع خواهد شد که از رفتارهای ضدرقابتی و انحصارطلبانه جلوگیری خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.