تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 2, 2021
15:25 چهارشنبه، 12ام خردادماه 1400
کد خبر: 124933

جدایی ای‌بی و پی‌پل

ای‌بی غول حراجی آمریکا در سال ۲۰۰۲ شرکت پی‌پل را خریداری کرد و سال ۲۰۱۵ این شرکت از ای‌بی جدا شد و حالا به پایان کامل همکاری این دو شرکت رسیدیم. پی‌پل قرار بود به مدت ۵ سال و به عنوان یک دوره گذار، پردازش پرداختی‌های ای‌بی را ادامه دهد و حالا ای‌بی رسما جدایی خود از این شرکت پرداخت را به اطلاع فروشندگان رسانده است.
 
 به نقل از GIZMODO، روز دو شنبه غول حراجی‌های آمریکا شرایط خدمت‌رسانی خود را بروزرسانی کرد تا فروشندگان بدانند که خیلی زود، هرگونه پولی که دریافت می‌کنند دیگر به حساب پی‌پل آنها واریز نمی‌شود. اگر فروشندگان بخواهند پول خود را دریافت کنند باید آن پول مستقیما به حساب بانکی آنها واریز شود.
 
این شرکت در بروزرسانی بخش سوالات رایج خود نوشت «وقتیکه ای‌بی پرداخت‌ها را مدیریت می‌کند، شما فروش را انجام داده و در یک مکان یعنی ای‌بی پرداختی را دریافت می‌کنید و دیگر هزینه تراکنش شخص ثالثی نخواهیم داشت.» اما ای‌بی به این موضوع اشاره نکرده است که پرداختی‌های جدید نیز یک هزینه تراکنش جدید خواهند داشت که ای‌بی آنرا دریافت می‌کند-۰.۳۰ دلار بعلاوه کسر ثابتی از قیمت فروش. اما با این حال این شرکت به فروشندگان وعده داده که سهم نهایی ای‌بی معمولا کمتر از ۱۳ درصدی است که آنها روی هم به ای‌بی و پی‌پل پرداخت می‌کنند.
 
ای‌بی در صفحه وب‌‌سایتی که این برنامه جدید را توضیح داده اشاره کرده است که ضرب‌العجلی برای تمامی کاربران مشخص شده است. به برخی فروشندگان گفته شده بود که جزئیات حساب پی‌پال خود را تا نیمه شب ۱ ژوئن یعنی دیروز با اطلاعات حساب جاری عوض کنند. به گفته ای‌بی دیگر فروشندگان نیز تا پایان سال اطلاعات لازم را دریافت خواهند کرد.
 
این خبر نباید برای کسی شکه کننده باشد زیرا پیش از این هم ماجرای ای‌بی/پی‌پال بحث برانگیز شده بود. زمانی که پی‌پل رسما در سال ۲۰۱۵ از شرکت والد خود جدا شد قرار بر این بود که پرداختی ها برای یک دوره گذار پنج ساله هنوز هم از طریق این شرکت انجام بگیرد. ای‌بی نیز در سال‌های منتهی به پایان این دوره پردازشگر پرداخت خاص خود را در سال ۲۰۱۸ به صورت نسخه آزمایشی ارائه کرد. این شرکت در روزهای پایانی سال گذشته مدعی شد که حدود ۳۴۰ هزار فروشنده در پلتفرم پرداخت جدیدی ای‌بی ثبت نام کرده اند.
 
اما تا امروز نظرات مختلفی درباره این روش پرداخت جدید شکل گرفته است. برخی فروشندگان اعتراض دارند که این روش واریز مستقیم به جای دو روزی که ای‌بی وعده داده است ممکن است تا یک هفته زمان ببرند. برخی دیگر نیز می‌گویند که پرداختی‌ّای آنها به طور کامل متوقف شده است. امیدواریم که ای‌بی پیش از اجباری شدن پرداخت به این طریق،‌ مشکلات گفته شده را رفع کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.