تبلت

تلفن همراه

June 3, 2021
12:54 پنجشنبه، 13ام خردادماه 1400
کد خبر: 124959

معرفی تبلت هواوی MatePad Pro

 هواوی در مراسمی آنلاین ابتدا از سیستم‌عامل یکپارچه و اختصاصی خود یعنی HarmonyOS با دریایی از امکانات و قابلیت‌های کاربردی پرده برداشت و پس از آن مجموعه‌ای از محصولات جدید خود را که همگی یا به سیستم‌عامل جدید هوای مجهز هستند یا از آن قدرت گرفته‌اند معرفی کرد. هواوی امروز سه مدل تبلت با نام‌های میت‌پد پرو ۱۲.۶ اینچی، میت‌پد پرو ۱۰.۸ اینچی و تبلت میت‌پد ۱۱ را معرفی کرد.
 
 هواوی امروز ۳ تبلت جدید میت‌پد پرو مدل ۱۲.۶ اینچی، مدل کوچک‌تر ۱۰.۸ اینچی و تبلت میت‌پد ۱۱ را با سیستم‌عامل هارمونی معرفی کرد. تحریم‌های آمریکا نه تنها باعث شد تا توسعه سیستم‌عامل اختصاصی هواوی سرعت بیشتری به خود بگیرد بلکه این تحریم‌ها مشکلاتی در تولید سخت‌افزار و قطعات نیمه‌هادی هم برای هواوی به وجود آورده و به همین دلیل تنها نسخه ۱۲.۶ اینچی تبلت میت‌پد پرو از پردازنده کرین ۹۰۰۰E استفاده می‌کند و هواوی مجبور شده تا در دو مدل دیگر، از پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۷۰ و ۸۶۵ رقیب استفاده کند.
 
تبلت‌های جدید هواوی قابلیت پشتیبانی از موس را دارد و دقیقا همان انتظاراتی که از چپ کلیک و راست کلیک داریم را برآورده می‌کند. استفاده همزمان موس و کیبورد تجربه کاربری آن را شبیه به لپ‌تاپ کرده است.
 
به کمک سیستم‌عامل یکپارچه هارمونی و قابلیت Multiscreen اکنون می‌توانید صفحه نمایش گوشی خود را روی تبلت داشته باشید و با استفاده از Drag & Drop فایل‌های مختلفی را بین دو دستگاه جابجا کنید. همچنین امکان اجرای برنامه‌های گوشی، جواب دادن به تماس‌ها و پیام‌ها هم روی تبلت وجود دارد.
 
 
رنگ‌بندی تبلت میت‌پد پرو هواوی
قابلیت میرورینگ یک قدم رو به جلو گذاشته و حالا می‌توانید صفحه تبلت را روی لپ‌تاپ هم میرور کنید. به این ترتیب می‌توانید به‌طور همزمان روی دو نمایشگر متصل به هم با نرم‌افزار‌هایی مانند فوتوشاپ کار کنید و یا از نمایشگر لپتاپ به عنوان نمایشگر دوم استفاده کرده و چندین برنامه‌ها در فضایی بزرگ‌تر کنار هم اجرا کنید.
 
نسخه ۱۲.۶ اینچی میت‌پد پرو هواوی به یک نمایشگر اولد با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ و نسبت تصویر ۳ به ۲ مجهز است. حاشیه‌های این تبلت بسیار باریک است و به ۵.۶ میلی‌متر می‌رسد. این حاشیه‌های باریک باعث می‌شود تا نسبت تصویر به بدنه تبلت به ۹۰ درصد برسد که عدد بسیار قابل توجهی است.
 
نمایشگر این تبلت از پخش محتوای HDR10 پشتیبانی می‌کند و تمام طیف رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. هشت بلندگوی تنظیم شده توسط Harman Kardon و چهار میکروفن با قابلیت دریافت صدا از فاصله ۵ متری، از دیگر مزایای تبلت پرچمدار هواوی است.
 
چیپست میت‌پد پرو ۱۲.۶ اینچی Kirin 9000E  است در حالی که نسخه کوچکتر ۱۰.۸ اینچی دارای Snapdragon 870 است. هر دو مدل ۸ گیگابایت RAM و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی دارند. این تبلت همچنین سه دوربین با یک سنسور عمق‌سنج سه‌بعدی روی بدنه اصلی خود دارد.
 
باتری ۱۰ هزار میلی‌آمپرساعتی میت‌پد ۱۲.۶ اینچی با یک بار شارژ تا ۱۴ ساعت برای استفاده روزمره دوام می‌آورد. همچنین می‌توانید با استفاده از شارژر سریع ۴۰ واتی سیمی یا شارژر سریع ۲۷ واتی بی‌سیم این تبلت را در مدت زمان کوتاهی شارژ کنید. نسخه ۱۰.۸ اینچی هم باتری ۷۲۵۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد. همچنین هر دو مدل از قلم جدید هواوی M-Pencil پشتیبانی می‌کنند.
 
 
هواوی میت‌پد ۱۱ با نمایشگر LCD و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی معرفی شد
 
هواوی میت‌پد ۱۱
نسخه غیرپرو میت‌پد ۱۱ نمایشگری ۱۰.۹۵ اینچی از نوع LCD‌ دارد. برخلاف دو نسخه قبلی این نمایشگر به نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی مجهز است اما رزولوشن و نسبت تصویر مشابهی با دو مدل قبلی دارد. پردازنده مرکزی این تبلت اسنپدراگون ۸۶۵ بوده و از ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره‌مند است. باتری این تبلت ۷۲۵۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و با یک شارژر ۲۲.۵ واتی شارژ می‌شود. اسپیکر چهارگانه این تبلت اقتصادی درست مشابه دو مدل دیگر توسط Harman Kardon تنظیم شده و به ۴ میکروفون نیز مجهز است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.