تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 4, 2021
12:25 جمعه، 14ام خردادماه 1400
کد خبر: 124979

گوگل سیاست‌های جدیدی را در حوزه تبلیغات رمزارزها دنبال می‌کند

 
گوگل با انتشار بیانیه‌ای از تغییر سیاست‌ تبلیغاتی موتور جستجوی خود در مورد صرافی‌ها و اارئه دهندگان خدمات رمزارز خبر داد. این تغییرات که حکایت از برخورد نرم‌تر گوگل با بازار رمزارزها دارد قرار است از دو ماه دیگر اجرایی شوند.
 
براساس بیانیه منتشر شده در وب‌سایت گوگل، از ۱۲ مرداد ماه تبلیغ‌کنندگان ارائه‌دهنده خدمات مربوط به مبادلات رمزارزها و همچنین ارائه دهنده کیف پول‌هایی که کاربرانی در ایالات متحده را هدف قرار می‌دهند، می‌توانند در صورت رعایت شرایط مشخص شده گوگل و تایید این شرکت محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنند. این در حالی است که پیش از این چنین امکانی در اختیار آنها قرار نداشت.
 
 
یکی از الزامات ارائه شده در گزارش گوگل، ثبت‌نام این شرکت‌ها و موسسات در شبکه مقابله با جرائم مالی به عنوان کسب‌وکار خدمات پولی است و داشتن مجوز بانکی ایالتی است.
 
تمام تبلیغ‌کنندگان علاوه بر هرگونه الزامات قانونی محلی، ایالتی و فدرالی باید از خط مشی‌های «گوگل ادز» نیز پیروی کنند. همچنین گوگل در این بیانیه اشاره می‌کند که قوانین جدید شامل کسب‌وکارهای مربوط به «عرضه اولیه کوین‌، پروتکل‌های معاملاتی DeFi یا هرگونه خرید، فروش یا معامله رمزارزها و محصولات مرتبط با آن‌ها» نمی‌شود.
 
سال ۲۰۱۸ گوگل تبلیغات مربوط به رمزارزها را به صورت گسترده ممنوع اعلام کرد. البته پس از آن برخی محدودیت‌های مربوط به این حوزه به تدریج برداشته شد و تاییدیه تبلیغ فقط برای افرادی با هدف بازارهای ایالات متحده و ژاپن صادر می‌شد. این امر به ویژه برای صرافی‌هایی که قصد ایجاد روابط مناسب در بازار ایالات متحده داشتند، چالش‌هایی به وجود آورد.
 
گوگل با حرکت جدید خود نشان می‌دهد که یک بار دیگر قصد دارد تبلیغ مبادلات رمزارزها و کیف‌پول‌ها را تحت نظارت خود را به کاربران ارائه کند. هرچند هنوز هم ممکن است بسیاری از صرافی‌ها نتوانند شرایط مورد نظر گوگل را فراهم کنند اما بدون شک سیاست این شرکت نسبت به گذشته کمی نرم‌تر شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.