اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

June 4, 2021
12:28 جمعه، 14ام خردادماه 1400
کد خبر: 124980

قابلیت استفاده از واتس‌اپ به صورت همزمان در چند دستگاه فراهم می‌شود

 
«ویل کاتکارت» مدیرعامل واتس‌اپ و «مارک زاکربرگ» مدیرعامل فیس بوک در مصاحبه‌ای با وب‌سایت WABetaInfo از قابلیت‌های جدید اپلیکیشن واتس‌اپ از جمله پشتیبانی از یک حساب کاربری به صورت همزمان در چند دستگاه مختلف و قابلیت ارسال پیام‌های نامرئی خبر دادند.
 
در ابتدا ویل کاتکارت تایید کرد که این شرکت در حال کار روی ویژگی جدید برای اتصال چندین دستگاه به یک حساب کاربری است. او در جریان مصاحبه خود اعلام کرد که کاربران قادر خواهند بود حساب خود را در چهار دستگاه مختلف همگام‌سازی کنند و البته پشتیبانی از آی‌پد نیز در راه است.

در حال حاضر، کاربران می‌توانند حساب واتس‌اپ خود را فقط روی یک دستگاه با شماره موبایل مربوطه مورد استفاده قرار دهند. البته، واتس‌اپ نسخه وب نیز دارد اما برای استفاده از آن موبایل کاربر باید به اینترنت متصل باشد. قابلیت پشتیبانی از چند دستگاه که در آینده ارائه خواهد شد، مشکل عنوان شده را به طور کلی از بین می‌برد.
 
تلگرام به عنوان یکی از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان رقیب واتس‌اپ به کاربران خود این امکان را می‌دهد که حساب کاربری خود را روی چندین دستگاه همگام‌سازی کنند اما از ویژگی امنِ «رمزگذاری سرتاسری» بهره نمی‌برد. قابلیت آینده واتس‌اپ برای بسیاری از افرادی که پس از مشکلات اخیر به وجود آمده و پیشرفت‌های بسیار آهسته اپلیکیشن، همچنان به آن اعتماد کرده‌اند و در هر صورتی به گوشی موبایل خود دسترسی ندارند، بسیار موثر و مفید خواهد بود.
 
مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک نیز در مصاحبه خود با WABetaInfo عنوان کرد که به زودی قابلیت «پیام‌های نامرئی» که پس از یک بار مشاهده از بین می‌روند نیز به واتس‌اپ اضافه خواهد شد. علاوه بر این، حالت جدیدی به اپلیکیشن اضافه خواهد شد که با فعال کردن آن، تمام مکالمات مشخص شده در یک زمان ناپدید می‌شوند.
 
بدون شک تمام ویژگی‌های اشاره شده در این گزارش به ویژه برای کاربران واتس‌اپ هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد اما هنوز زمان در دسترس قرار گرفتن این بروزرسانی اعلام نشده است. پیش از این نیز واتس‌اپ قابلیت دیگری را برای کاربران خود ارائه کرده بود که تمامی چت‌های خود را به شماره جدید منتقل کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.