تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 6, 2021
12:59 یکشنبه، 16ام خردادماه 1400
کد خبر: 125009

گوگل، آمازون و فیس بوک مشمول قانون جدید مالیات گروه G۷ می شوند

 
کشورهای گروه G۷ به توافقی در خصوص وضع حداقل مالیات ۱۵ درصدی برای شرکت های چند ملیتی دست یافتند. به این ترتیب شرکت های بزرگ فناوری از جمله آمازون، گوگل و فیس بوک مشمول قانون جدید می شوند.
 
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کشورهای گروه G۷ (انگلیس، آمریکا، فرانسه، آلمان، کانادا، ایتالیا، ژاپن و اتحادیه اروپا) به توافقی تاریخی برای دریافت مالیات بیشتر از شرکت‌های چندملیتی مانند آمازون و گوگل و همچنین کاهش فرار مالیاتی دست یافتند.
 
وزرای اقتصاد کشورهای گروه G۷ توافق کردند شرکت‌های بزرگ را وادار کنند در محل فعالیت خود مالیات بیشتری بپردازند تا به این ترتیب با فرار مالیاتی مبارزه کنند. همچنین آنها درباره حداقل مالیات ۱۵ درصد به توافق رسیدند تا به این ترتیب از رقابت کشورهای مختلف برای دریافت پایین‌ترین میزان مالیات جلوگیری کنند.
 
به احتمال زیاد فیس بوک نیز از جمله شرکت‌هایی هستند که مشمول قوانین مالیاتی جدید می‌شوند.
 
مذاکرات G۷ درباره چهارچوب مالیاتی مذکور از ۸ سال پیش آغاز شده و این اواخر با پیشنهادی از سوی دولت بایدن جانی تازه گرفت.
 
ریشی سوناک وزیر اقتصاد انگلیس پس از ریاست یک اجلاس دو روزه گروه G۷ در لندن گفت: وزرای اقتصاد کشورهای G۷ به توافقی تاریخی برای اصلاح سیستم مالیاتی جهان دست یافتند تا آن را برای عصر دیجیتال مناسب سازی کنند.
 
جانت یلن رئیس خزانه داری آمریکا نیز اعلام کرد این توافق یک تعهد مهم و بی سابقه است. همچنین به گفته اولاف شولز وزیر اقتصاد آلمان توافق مذکور خبر بدی برای بهشت‌های مالیاتی (کشورهایی با کمترین میزان مالیات) در سراسر جهان به حساب می‌آید.
 
در این میان فیس بوک از پیشرفت حاصل شده در مذاکرات مربوط به حداقل مالیات شرکت‌ها استقبال کرد. گوگل نیز از به روز رسانی قوانین مالیات بین المللی پشتیبانی کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.