تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

گوشی

June 6, 2021
13:39 یکشنبه، 16ام خردادماه 1400
کد خبر: 125019

محصول معرفی نشده اوپو با تراشه دیمنستی ۹۰۰ در گیک‌بنچ رویت شد

 
براساس گزارش‌های منتشر شده به نظر می‌رسد اوپو Reno 6 5G مجهز به تراشه دیمنستی ۹۰۰ مدیاتک موبایل بعدی این شرکت باشد. اما ظاهرا دستگاهی با کد تراشه مشابه در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شده که احتمالا موبایل بعدی اوپو یا دستگاهی از همان خانواده خواهد بود.
 
امتیاز کسب شده توسط محصول مرموز مبتنی بر تراشه دیمنستی ۹۰۰ بسیار امیدوارکننده است و خبر از چیپست قدرتمندی برای موبایل‌های میان‌رده می‌دهد. محصول جدید مدیاتک از لیتوگرافی ۶ نانومتری بهره می‌برد و به دو هسته کورتکس A78 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز در کنار پردازنده‌ گرافیکی مالی G68 MC4 و مودم ۵G مجهز شده است.
 
 
تراشه اسنپدراگون ۷۷۸G ساخت کوالکام نیز از لیتوگرافی مشابه برای استفاده در محصولات میان‌رده بهره می‌برد و رقیب مستقیمی برای دیمنستی ۹۰۰ محسوب می‌شود، اما متاسفانه هنوز بنچمارک‌های آن منتشر نشده است. البته نتایج مرتبط با بنچمارک دستگاه با تراشه اسنپدراگون ۷۸۰G در دسترس است، ولی نمی‌تواند برای مقایسه چندان مفید بوده و به کار رود زیرا مبتنی بر لیتوگرافی ۵ نانومتری ساخته شده و برخی قابلیت‌های قدیمی‌تر را هم در خود جای داده است.
 
طبق بنچمارک‌های اولیه انجام شده می‌توان نتیجه گرفت که دیمنستی ۹۰۰ نسبت به اسنپدراگون ۷۵۰G و ۷۶۵G از سرعت بیشتری برخوردار است و برتری قابل توجه نسبت به مدل‌های پایین‌تر خانواده خود نیز دارد. اما انتشار نتایج مرتبط با اسنپدراگون ۷۷۸G در آینده می‌تواند عرصه رقابت میان مدیاتک و کوالکام را بسیار جذاب‌تر کند.
 
شرکت ویوو نیز در حال ساخت محصولی مبتنی بر تراشه دیمنستی ۹۰۰ است که نتایج آن در گیک بنچ منتشر شده است. اما متاسفانه ارقام اعلام شده برای نسخه چهارم برنامه هستند و به صورت مستقیم امکان مقایسه آن‌ها با موبایل آینده اوپو وجود ندارد. احتمال دارد در آینده نزدیک خبرهای بیشتری پیرامون دستگاه مرموز اوپو منتشر شود و مطمئن خواهیم شد که آیا با Reno 6 5G مواجه هستیم یا اوپو محصول جدیدی را توسعه داده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.