سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 8, 2021
11:28 سه شنبه، 18ام خردادماه 1400
کد خبر: 125080

بهترین لپ‌تاپ‌های بازار ایران با بودجه ۳۰میلیون تومانی و کمتر

 
 
موقع خرید لپ‌تاپ به چه نکته‌هایی باید توجه کرد؟ توان پردازشی؟ رم بالا؟ صفحه نمایش باکیفیت؟ یا اصلا گارانتی خوش‌نام؟ ما سعی کردیم کار کسانی را که دنبال لپ‌تاپ خوب هستند، کمی راحت کنیم؛ چرخی در بازار زدیم و چندتا از بهترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار ایران را انتخاب کردیم.
 
این لپ‌تاپ‌ها را برای کسانی دست‌چین کردیم که حدود ۳۰میلیون تومان بودجه برای خرید کنار گذاشته‌اند و می‌خواهند با این پول لپ‌تاپ درجه‌یکی تهیه کنند. اگر می‌خواهید بیشتر بدانید، این نوشته را تا آخر بخوانید. در ضمن لپ‌تاپ‌ها را به‌ترتیب قیمت، از گران‌ترین به ارزان‌ترین مرتب کردیم:
 
۱. لپ‌تاپ دل، مدل Vostro 3500 A
قیمت حدودی در بازار: ۳۰میلیون تومان
 
برند دل (Dell) که نیازی به تعریف و تمجید ندارد! یکی از قدیمی‌ترین و خوش‌نام‌ترین برندهای تولید لپ‌تاپ در دنیاست. حالا این مدل دل با نام «وسترو 3500»، یکی از مدل‌های جدید وستروی دل، سری 3000 است که بیشتر به درد کارهای روزمره و اداری می‌خورد.
 
این لپ‌تاپ را به‌راحتی می‌توانید این‌طرف و آن‌طرف ببرید، چون فقط ۱٫۸۴ کیلوگرم وزن دارد. صفحه نمایش آن هم ۱۵٫۶ اینچ با روکش مات است؛ بنابراین با خیال راحت می‌توانید فیلم‌های پرزدوخورد و جذاب تماشا کنید، چون انعکاس نور ندارد و چشمتان را خسته نمی‌کند.
 
وسترو ۳۵۰۰ از جدیدترین نسل پردازنده‌های Core i7 اینتل، سری ۱۱ استفاده می‌کند. ۱۶ گیگابایت رم DDR4 دارد و پردازنده گرافیکی آن هم محصول شرکت Nvidia است. در کنار این مشخصات سخت‌افزاری جذاب که اطمینان آدم برای خرید را دوچندان می‌کنند، ۱٫۵ ترابایت هم حافظه داخلی دارد. از لپ‌تاپی در این محدوده قیمتی، دیگر چه می‌خواهید؟!
 
۲. لپ‌تاپ ایسر، مدل، Aspire A715-75G-52C2 B
قیمت حدودی در بازار:‌ ۲۹میلیون و ۹۰۰هزار تومان
 
ایسر (Acer) یکی از غول‌های تولید لپ‌تاپ است و از نظر سهم بازار، در جایگاه ششم دنیا ایستاده. یکی از مدل‌های خوش‌ساخت و خوش‌ارزش این برند، لپ‌تاپی به‌نام Aspire A715-75G-52C2 با کاربری روزمره تا حرفه‌ای است.
 
اهل فیلم و سریال هستید؟ صفحه ‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی این مدل ایسر با روکش مات و کیفیت تصویر فول اچ‌دی (Full HD)، شما را غرق در دنیایی می‌کند که مشغول تماشایش هستید! به همین خاطر کارشناس‌ها این لپ‌تاپ را در رده کاربری مالتی‌مدیا قرار داده‌اند.
 
این دستگاه همه‌فن‌حریف، با نسل دهم پردازنده‌های Core i5 اینتل، ۸ گیگابایت رم DDR4، پردازنده گرافیکی Nvidia با ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی، و یک ترابایت حافظه داخلی از نوع SSD، هم برای کاربری روزمره مناسب است، هم به درد کسانی می‌خورد که لپ‌تاپ برایشان فقط «لپ‌تاپ» نیست، بلکه ابزار زندگی است! مثل کسانی که کارهای گرافیکی و حرفه‌ای انجام می‌دهند.
 
۳. لپ‌تاپ ایسوس، مدل VivoBook S533JQ A
قیمت حدودی در بازار: ۲۸میلیون و ۸۰۰هزار تومان
 
ایسوس (Asus) دوست‌داشتنی، مدل VivoBook S533JQ را سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه کرد. در این لپ‌تاپ، قطعات قوی سخت‌افزاری در قالب ظاهری چشم‌نواز ارائه شده‌اند تا هم کاربرانی را راضی کند که به ظاهر لپ‌تاپ اهمیت می‌دهند و هم آن‌هایی را که مشخصات سخت‌افزاری برایشان مهم است.
 
بدنه این لپ‌تاپ ایسوس از جنس فلز است؛ وقتی می‌خواهید آن را درون کیف بگذارید، خودش سًر می‌خورد و جای درستش را پیدا می‌کند! اصلا این مدل را به‌خاطر وزن کم، طراحی باریک و بدنه محکم، مناسب کسانی دانسته‌اند که مدام لپ‌تاپ خود را این‌طرف و آن‌طرف می‌برند.
 
در کنار قابلیت‌های بالا، این مشخصات سخت‌افزاری را هم تصور کنید تا متوجه شوید چرا لپ‌تاپ محبوبی است: پردازنده Core i7 اینتل، ۱۶ گیگابایت رم DDR4، پردازنده گرافیکی Nvidia و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی که شاید برای کلکسیونرهای فیلم و سریال کافی نباشد، اما برای کاربری عمومی عالی است.
 
۴. لپ‌تاپ لنوو، مدل Ideapad L340 A
قیمت حدودی در بازار: ۲۸میلیون و ۳۰۰هزار تومان
 
در بزرگی جناب لنوو (Lenovo) همین بس که حدود ۲۵درصد از سهم بازار لپ‌تاپ در جهان را مال خود کرده است! یعنی میان هر چهار لپ‌تاپی که در دنیا خریداری می‌شوند، حتما یک لپ‌تاپ از برند لنوو وجود دارد. در ایران هم طرف‌داران زیادی دارد.
 
مهندسان لنوو بدنه این مدل را از پلاستیک مشکی با ظاهری دلبر و جذاب طراحی کرده‌اند. پلاستیک خاصی که برای تولید بدنه این مدل استفاده شده، در برابر فشار و پیچ‌وتاب مقاومت بالایی دارد و نکته دیگر اینکه اثر انگشت را کمتر جذب می‌کند.
 
اگر تا اینجا به این مدل لنوو علاقه‌مند شده‌اید و دل در دلتان نیست که مشخصات سخت‌افزاری آن را هم بدانید، این دستگاه چنین قطعاتی را در دل خود جای داده است: پردازنده Core i7 اینتل، ۱۶ گیگابایت رم DDR4، پردازشگر گرافیکی Nvidia و یک ترابایت حافظه داخلی.
 
برای بودجه کمتر از ۳۰میلیون تومان چطور؟
پولتان کمتر از ۳۰میلیون تومان است؟ مطمئنا بازهم می‌توانید لپ‌تاپ خوبی بخرید. ما سه پیشنهاد برای کسانی داریم که بودجه‌شان کمتر از قیمت فعلی این لپ‌تاپ‌هاست:
 
۱. می‌توانید سراغ لپ‌تاپ‌هایی با طیف قیمتی کمتر بروید… اما اگر از همین لپ‌تاپ‌های بالا خوشتان آمده و حتما یکی از همین‌ها را می‌خواهید، می‌رسیم به راه دوم:
 
۲. کمی صبر کنید، پس‌انداز کنید، تا بودجه خریدتان را به حدود ۳۰میلیون برسانید… نمی‌توانید صبر کنید؟ برای خرید لپ‌تاپ عجله دارید؟ پس می‌رسیم به راه سوم:
 
۳. لپ‌تاپ موردعلاقه‌تان، برای نمونه یکی از همین لپ‌تاپ‌های بالا را قسطی بخرید. می‌پرسید از کجا؟
 
آیا می‌توانم همین لپ‌تاپ‌ها را قسطی بخرم؟
بله! واردکننده‌ها و فروشنده‌های معتبر لپ‌تاپ، راه‌های مختلفی برای عرضه محصولات خود به خریداران فراهم کرده‌اند که یکی از سریع‌ترین و باصرفه‌ترین آن‌ها، خرید قسطی لپ‌تاپ است.
 
فرایند دریافت اعتبار و خرید به‌طور معمول سریع و راحت انجام می‌شود؛ فقط کافی است در دیجی‌پی ثبت‌نام کنید. بعدهم مدارکتان را بارگذاری کنید و منتظر بمانید تا اعتبارتان تأیید شود. به محض این که اعتبار خریدتان تأیید شد، می‌توانید هر لپ‌تاپی که می‌خواهید، با مشخصات عالی و گارانتی معتبر، از دیجی‌کالا تهیه کنید.
 
نکته مهم: برای دریافت اعتبار خرید از دیجی‌پی، باید چک صیادی به‌نام خودتان یا یکی از اعضای درجه‌یک خانواده داشته باشید. بقیه کارها به‌راحتی آب خوردن انجام می‌شوند!
 
برای کسانی که بودجه کافی برای خرید لپ‌تاپ موردنظرشان ندارند، خرید قسطی بهترین راه است. چون با توجه به نوسان قیمت کالاها در بازار ایران، ممکن است لپ‌تاپی که امروز حدود ۳۰میلیون تومان قیمت دارد، تا چند وقت دیگر افزایش قابل‌توجهی داشته باشد. ولی اگر قسطی و با اعتبار دیجی‌پی خرید کنید، لپ‌تاپ را می‌گیرید، بعدهم قسط‌هایش را ماه‌به‌ماه پرداخت می‌کنید، بدون آنکه نگران افزایش قیمت‌ها باشید!
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.