تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 8, 2021
12:05 سه شنبه، 18ام خردادماه 1400
کد خبر: 125092

با خدمات پستی سبز بمانید

 
پست به عنوان یک نهاد اجتماعی از جمله ابزارهای حاکمیتی دولت است که گسترش فرهنگ استفاده از آن، حفظ محیط زیست، تحول در نظام اداری، جلوگیری از آلودگی هوا و در نهایت ارتقای بهره‌وری ملی را به دنبال داشته است.
 
مهتاب سرخیل -کارشناس ارشد ارتباطات- در یادداشتی که در اختیار ایسنا قرار داده، نوشته است: خدمات پستی نقشی مهم در حفظ سلامت محیط زیست دارد، خدماتی موثر، کارآمد و مفید که با پویایی و در تعامل تنگاتنگ با سایر بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ملی و منطقه‌ای تاثیری شگرف در داشتن هوای سبز و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی در بردارد.
 
پست با در اختیار داشتن ناوگان وسیع حمل و نقل که به تازگی ظرفیت آن با افزوده شدن خودروهای کامیونت و وانت افزایش یافته و همچنین دسترسی به دورترین نقاط کشور همواره در خدمت‌رسانی پیشتاز بوده است. پست بزرگترین سازمان ارتباطی کشور با بهره‌گیری از ظرفیتهای موجود در کنار نیروی انسانی پرتلاش و متعهد در ایام بحرانی شیوع ویروس کرونا در کنار مردم ایستاد تا آنها از منزل خارج نشوند و خدمات خود را به پست بسپارند.
 
در این روزهای بحرانی این شرکت خدمت‌رسانی نقشی مهم در قطع کردن زنجیره انتقال ویروس کرونا داشته است. خدمات نیابتی شرکت ملی پست  به سازمانها در کنار همسو شدن با تجارت الکترونیک و تبدیل شدن به رکن اساسی این حوزه، نقشی چشمگیر در کاهش ترددهای غیر ضرور و تسهیل خدمات مختلف برای کسب و کارها شده است. 
 
شرکت ملی پست در سال‌های اخیر  با اجرای طرح تحول دیجیتال و افزایش ظرفیت‌ها و ارتقای زیرساختهای خود گام‌های موثری در توسعه کسبوکارهای کوچک و خانگی برداشته است، گام‌هایی که منجر به مرتفع کردن موانع تولید و تسهیل مشاغل مبتنی بر تجارت الکترونیک شده و ازجمله آثار آن مدیریت زمان، جلوگیری از اتلاف وقت و صرفه‌جویی در هزینه‌ها شده که این امر در دیگر کشورها نیز به تجربه ثابت شده است.
 
افزایش هاب‌های منطقه‌ای پستی، راهاندازی خطوط مستقیم مبادلات و تجهیز هاب‌های پستی به سورتینگ مکانیزه درکنار توسعه سرویس‌های الکترونیکی و مبتنی بر تجارت الکترونیک، راه‌اندازی سکوی تجارت الکترونیک که منجر به تسهیل خدمترسانی و کاهش مراجعات مردم و حذف رفت و آمدهای غیرضروری شده است همه و همه اقداماتی است که پست به آن پرداخته است تا نقش پررنگ خود را به عنوان پیشران سایر سازمان‌ها در توسعه بخشهای مختلف ازجمله توسعه حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی هوا این معضل بزرگ جامعه حفظ کند. 
 
شاید در کنار همه این ها بد نباشد به نقش فرهنگی پست در این راستا اشاره کنیم. شرکت ملی پست با در اختیار داشتن رسانه‌ای قدرتمند به نام تمبر همانند پست سایر کشورها توانسته است نقش و مسئولیت اجتماعی خود را در فرهنگ‌سازی و گسترش آگاهی مخاطبان ایفا کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.