اپلیکیشن

تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

June 12, 2021
12:31 شنبه، 22ام خردادماه 1400
کد خبر: 125223

هواوی با معرفی HMS Core 6.0، از ثبت نام ۴ میلیون توسعه‌دهنده در این پلتفرم خبر داد

 
 
هواوی کنفرانس توسعه‌دهندگان خود را در چین برگزار کرد و یکی از نکات مهمی که در این مراسم اعلام شد، رسیدن تعداد اپ‌های سیستم عامل هارمونی به ۱۳۴ هزار عدد بود. این شرکت ضمن رونمایی از HMS Core 6.0 اعلام کرد که تاکنون بیش از ۴ میلیون توسعه‌دهنده در این پلتفرم ثبت‌نام کرده‌اند.
 
هواوی در مراسم توسعه‌دهندگان خود از نسخه جدید HMS Core پرده برداشت. این نسخه دارای ابزارهای متعددی است که در زمینه توسعه اپ‌های جدید برای اکوسیستم هواوی به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند. HMS Core 4.0 در ماه ژانویه ۲۰۲۰ معرفی شده بود. هواوی ژوئن پارسال HMS Core 5.0 را عرضه کرد و حالا پس از گذشت یک سال نوبت به نسخه ششم این ابزار توسعه رسیده است.
 
سرعت انتشار این ابزارها خود گواه دیگری مبنی بر جدیت هواوی برای توسعه اکوسیستم نرم‌افزاری هارمونی است. این پلتفرم اکنون با ۱۳۴ هزار اپلیکیشن پس از گوگل پلی استور و اپ استور اپل به سومین پلتفرم نرم‌افزاری بزرگ دنیا تبدیل شده است.
 
یکی از روش‌های جذب بیش از ۴ میلیون توسعه‌دهنده از سوی هواوی پیشنهادها و طرح‌های مختلف از جمله Global Application Innovation Competition 2021 بوده که از توسعه‌دهندگان دعوت می‌کند تا برای اکوسیستم هواوی برنامه بسازند. توسعه‌دهندگان از چین، اروپا، آمریکای لاتین، آسیا اقیانوسیه، خاورمیانه و آفریقا می‌توانند در این برنامه شرکت کنند. این شرکت امیدوار است به جذب توسعه‌دهندگان و نوآوری‌های جدید ادامه دهد، برنامه‌های بیشتری خلق کند و با HMS اکوسیستم جامعی از دستگاه‌ها داشته باشد.
 
دستگاه‌هایی که قابلیت نصب هارمونی ۲.۰ را پیدا کرده‌اند، اپ‌ها و اطلاعاتی را که وابسته به خدمات گوگل نباشند حفظ می‌کنند. به‌علاوه، هواوی با کمک قابلیت «سازگاری روبه‌عقب» امیدوار است روزی بتواند اپ‌های اندروید را با اپ‌های اختصاصی هارمونی جایگزین کند.
 
هواوی در حال حاضر مشغول اجرای مرحله نخست عرضه هارمونی ۲.۰ است که این سیستم عامل را به دست کاربران برخی از مدل‌های قدیمی محصولات هواوی می‌رساند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.