سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 12, 2021
14:30 شنبه، 22ام خردادماه 1400
کد خبر: 125227

سازمان پژوهش‌ها از ظرفیت پردازشی ابررایانه سیمرغ استفاده می کند

 
 
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امکان استفاده سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی از ظرفیت پردازشی ابررایانه سیمرغ فراهم می شود.
 
به گزارش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، جلسه مشترک این پژوهشگاه با سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به منظور آشنایی بیشتر و تبادل نظر میان دو مجموعه برگزار شد.
 
در این نشست که با حضور جمعی از مدیران پژوهشگاه ICT و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، وحید یزدانیان رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به معرفی توانمندی‌ها و فعالیت‌های پژوهشگاه پرداخت و گفت: ما در پژوهشگاه ICT پروژه‌های مهم، پر مخاطب و ملی داریم که از جمله آن‌ها می‌توان به مخابرات ماهواره، ماژول های مخابراتی و محموله‌برهای ماهواره، پروژه ذائقه‎سنجی کاربران و نسل پنجم ارتباطات (۵G) اشاره کرد. همچنین پژوهشگاه ICT علاوه بر ارائه خدمات هوش مصنوعی در حال حاضر با ستاد مقابله با کرونا، در خصوص پیش بینی ویروس کرونا همکاری دارد.
 
وی با اشاره به پروژه ابررایانه سیمرغ که با مشارکت دانشگاه صنعتی امیرکبیر به صورت مشترک انجام شده است، درباره همکاری پژوهشگاه ICT با سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در این زمینه گفت: بخش فنی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برای تحلیل پروژه‌های تحقیقاتی نیاز به GPU (واحد پردازش گرافیکی) دارد که ما می‌توانیم خدمات مورد نیاز در این زمینه را در اختیار سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران قرار دهیم تا از ظرفیت پردازشی ابررایانه سیمرغ استفاده شود.
 
در این جلسه محمدحسن ایکانی معاون سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و رئیس پژوهشگاه فناوری‌های نوین، نیز با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی خوبی که در پژوهشگاه ICT انجام شده است گفت: پروژه‌های معرفی شده بسیار ارزنده بودند. ما با پژوهشگاه ICT در ارتباط هستیم و امیدواریم این ارتباط مسیری باشد که باعث ارتقا روابط دو طرف شود.
 
همچنین مهدی فسنقری معاون پژوهش و توسعه ارتباطات علمی پژوهشگاه ICT نیز با استقبال از همکاری‌های دو مجموعه گفت: شرکت‌های دانش بنیانی که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی فعال هستند می‌توانند با پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات مشارکت و همکاری داشته باشند.
 
محمدعلی اردکانی رئیس پارک علم و فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نیز در این نشست تاکید کرد: با گذشت زمان روش پژوهش نیز تغییر می‌کند و کارفرمایان علاقه‎مند هستند با شرکت‌های دانش بنیان کار کنند و پژوهشگاه‌ها اهدافشان عوض می‌شود و به این سمت می‌روند که مدیریت پروژه و تقسیم آن را برعهده گیرند.
 
وی ادامه داد: ما پژوهشگرانمان را با شرکت‌های دانش بنیان در ارتباط قرار داده ایم تا سازمان ما بخش تحقیق و توسعه‌ای برای شرکت‌های دانش بنیان باشد. از این رو آماده ایم تا همکاری لازم را با پژوهشگاه ICT داشته باشیم.
 
در این جلسه مقرر شد پژوهشگاه ICT نیز از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بازدید داشته و در جهت ارتباط بیشتر بین دو مجموعه اقدام شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.