اپلیکیشن

تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

June 13, 2021
15:52 یکشنبه، 23ام خردادماه 1400
کد خبر: 125285

اپل از کنترلر مجازی برای توسعه‌دهندگان بازی رونمایی کرد

 
اپل از نوعی کنترل‌ مجازی برای بازی‌های آیفون و آیپد رونمایی کرده است که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد با نوشتن تنها چند خط کد، آن‌ها را روی بازی‌هایشان اعمال کنند.
 
اپل هفته‌ی گذشته سی و دومین رویداد توسعه‌دهندگان را آغاز کرد و در جریان رویداد اصلی، پیش‌نمایشی از قابلیت‌های جدید سیستم‌عامل‌های خود را به نمایش گذاشت؛ اما رویداد WWDC شامل بخش‌های دیگری با مباحث اختصاصی در رابطه با توسعه‌دهندگان است و در آن، اپل قابلیت‌های جدیدی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد.
 
در جریان برنامه Platforms of Union، اپل از API جدیدی برای iOS 15 و iPadOS 15 رونمایی کرده است که توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد فقط با چند خط کدنویسی، کنترلر مجازی روی صفحه را در بازی‌های آیفون و آیپد پیاده‌سازی کنند.
 
در حال حاضر بسیاری از بازی‌های آیفون و آیپد کنترل‌های روی صفحه را ارائه می‌دهند؛ اما ویژگی متمایزکننده کنترلر مجازی اپل این است که در دسترس تمامی توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد، استفاده از آن در بازی‌ها بسیار آسان است و می‌تواند بر اساس هر بازی سفارشی شود. به گفته‌ی اپل، کنترلر روی صفحه را می‌توان در طرح‌های مختلف با حداکثر چهار دکمه و یک محل قرارگیری انگشت شست، d-pad یا صفحه لمسی در سمت چپ و راست پیکربندی کرد.
 
نات براون، مهندس اپل که روی فناوری‌های گیمینگ کار می‌کند، در این باره می‌گوید: «کنترل‌های مذکور روی نمایشگر برای آیفون و آیپد شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند و با دقت برای مکان قرارگیری در اندازه‌های دست و پاسخگویی و احساس عالی تنظیم شده‌اند.» اپل همچنین از دستاورد جدید متال (Metal) برای توسعه‌دهندگان رونمایی کرده است تا به کمک آن بتوانند سایه‌زنی بسیار باکیفیتی در بازی‌های موبایل اعمال کنند. متال یک API سایه‌زن گرافیکی و محاسباتی سه‌بعدی است که به عملیات محاسباتی بسیار بهینه‌ای نیاز دارد و اپل آن را برای نخستین بار در iOS 8 ارائه داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.