تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 13, 2021
17:04 یکشنبه، 23ام خردادماه 1400
کد خبر: 125290

استارت‌آپ «نوبار» اسباب مردم را بیمه می‌کند

 
 
استارت‌آپ «نوبار»،سامانه حمل بار و باربری آنلاین، با همکاری بیمه ایران امکان بیمه کردن اسباب و وسایل را برای مشتریان خود فراهم کرده است.
 
پرهام قبادی، مدیرعامل و بنیان‌گذار نوبار با اعلام این خبر درمورد سرویس جدید این استارت‌آپ به پیوست گفت: «در صنعت باربری ایران، برای جابه‌جایی بارهای بین شهری، بار داخل کابین کامیون را برای تصادف و امحا و آتش‌سوزی بیمه می‌کنند. در حوزه اسباب‌کشی هم جسته گریخته کارگزاران وقتی باری داخل کابین کامیون قرار می‌گیرد، آن بار را با حضور کارشناس، بیمه می‌کنند.»
 
او ادامه داد: «ما مذاکراتی با بیمه ایران در این زمینه انجام دادیم و کل مسیر اسباب‌کشی را بیمه کردیم. به این صورت از مبدا یعنی به محض اینکه کارگر دست به وسیله‌ها می‌زند و در طول مسیر که بار را در کامیون بارچینی می‌کند تا بارها به مقصد برسد، کل این مسیر بیمه می‌شود.»
 
 
پرهام قبادی،مدیرعامل نوبار
قبادی با اشاره به اینکه درتمام مراحل هم پشتیبانی نوبار همراه کاربران است، گفت: «اگر کاربری تماس بگیرد و اعلام خسارت کند، اگر بیمه نامه داشته باشد، پشتیبانی نوبار بیمه‌نامه را برای شرکت بیمه ارسال می‌کند و کاربران را همراهی می‌‌کند تا کاربر خسارت خود را دریافت کند. اینطور نیست که کاربر را رها کنیم تا خودش پیگیری خسارت خود باشد. اگر کاربر بیمه‌نامه هم نداشت، کارشناس می‌فرستیم و پروسه داخلی در نوبهار طی می‌شود.»
 
به گفته قبادی از اواخر اسفندماه سال گذشته توافق‌ها نهایی شد و از ابتدای اردیبهشت ماه امسال محصول اولیه را راه‌اندازی کردند و الان به صورت تلفنی به مشتریان این سرویس را معرفی می‌کنند.  او همچنین بیان کرد: «از تیرماه این امکان به اپلیکیشن و وب‌سایت نوبار اضافه می‌شود و کاربران می‌توانند درخواست بیمه خود را ثبت کنند بدون اینکه به مرکز تماس شرکت نیازی داشته باشند.»
 
او با بیان اینکه راضی کردن بیمه‌ کار ساده‌ای نبود و چند ماه درگیر این توافق بودند، گفت: «پنج ماه درگیر بودیم تا تاییدیه این پروسه را بگیریم. یکسری درخواست‌های تقلبی و فیک در این زمینه وجود دارد که باید نشان می‌دادیم سیستم ما چگونه می‌تواند این درخواست‌ها را شناسایی ‌کند.»
 
براساس گفته‌های قبادی پروسه آزمون و خطا طی شد تا اینکه بیمه نوبار را تایید کرد و توافق نهایی شد. او تاکید کرد که هم اکنون تاسقف یک میلیارد تومان اسباب و وسیله مردم را بیمه می‌کنند؛ اما آنها در حال مذاکره هستند تا سقف را تا ۵ میلیارد تومان افزایش دهند.
 
او در پاسخ به این سوال که این امکان به صورت اختیاری روی سرویس‌ اسباب‌کشی عرضه می‌شود یا اجباری است، گفت: «فعلا روی این محصول کار می‌کنیم. استفاده از این خدمت هم اجباری نیست. نظرسنجی هم به مردم ارسال کردیم تا متوجه شویم از این خدمت راضی هستند یا نه.»
 
او ادامه داد: «در حال حاضر قیمت اسباب‌کشی را روی فاکتوری که سیستم صادر می‌کند، به کاربر می‌دهیم، سپس به صورت جداگانه اگر کاربری درخواست بیمه داشت، باید ارزش اموال خود را اعلام کند و در ضریبی که بیمه داده، ضرب شود. سپس قیمت نهایی را اعلام می‌کنیم. الان این سرویس اختیاری است. نفع مالی برای ما ندارد و به عنوان یک سرویس ارزش افزوده به مردم معرفی می‌کنیم و انها در بیمه کردن اموال خود مختار هستند.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.