اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

June 14, 2021
11:44 دوشنبه، 24ام خردادماه 1400
کد خبر: 125309

اپل سیستم جستجوی اپ استور را به‌نفع اپلیکیشن‌های خود تغییر داده بود

 
 
اپل ظاهرا در سال ۲۰۱۸ در ایمیلی که در دادگاه اپیک گیمز به نمایش درآمده، اذعان کرده است که به‌صورت غیرمنصفانه و با اعمال تغییرات دستی اپلیکیشن Files خود را بالاتر از Dropbox در نتایج جستجوی اپ استور نشان می‌داده است.
 
در یکی از ایمیل‌هایی که در دادگاه اپیک گیمز و اپل به نمایش درآمد، کوپرتینویی‌ها ظاهرا به اولویت دادن به اپلیکیشن Files در برابر رقبا اذعان کرده بودند. «دیبانکور نسکار»، مدیر بخش جستجوی اپلیکیشن‌های اپل پس از آن‌که مدیرعامل اپیک نشان می‌دهد که این شرکت حتی در زمان جستجوی نام دراپ‌باکس ابتدا اپلیکیشن Files را نمایش می‌داده، می‌نویسد: «ما ارتقای دستی اپ‌ها را حذف می‌کنیم و از این پس نتایج جستجو باید منطقی‌تر شوند.»
 
نسکار در این ایمیل‌ها پذیرفته بود که اپل به‌صورت دستی به اپ Files اولویت داده است. با این حال، حتی معاون اپ استور، «مت فیشر» هم در ایمیلی به این اتفاق اعتراض کرده و می‌نویسد: «چه کسی به اپ Files اجازه داده در نتایج جستجوی ارگانیک بالاتر از دراپ‌باکس قرار بگیرد؟ من از این اتفاق مطلع نبودم و به نظرم نباید چنین کاری صورت بگیرد.»
 
با این حال، اپل گفته آن‌چه در ایمیل‌ها می‌بینیم دقیق نیست. البته این شرکت ایده اولویت‌بندی ناعادلانه نتایج جستجو را رد نکرده، اما می‌گوید این اتفاق یک اشتباه ساده بوده است. ظاهرا اپ Files دارای بخشی برای هماهنگی با دراپ‌باکس بوده و وجود این نام در فراداده‌های اپلیکیشن باعث شده اسم Files به‌شکل خودکار بالاتر از دراپ‌باکس ظاهر شود.
 
با این حال، ادعای اپل با آن‌چه نسکار اعلام داشته در تناقض است. اپل ابتدا از پاسخ‌گویی خودداری کرده بود اما در نهایت اعلام کرده که بلافاصله این مشکل را برطرف کرده است. البته انجام این تغییر از سوی اپل ۱۱ ماه طول می‌کشد.
 
وال استریت ژورنال و نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۹ در تحقیقات مفصلی نشان دادند که اپ استور اپلیکیشن‌های خود اپل را به رقبا ترجیح می‌دهد. این شرکت بعدا الگوریتم اپ استور را تغییر داد تا شرایط عادلانه‌تر شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.