اپلیکیشن

تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

June 15, 2021
15:18 سه شنبه، 25ام خردادماه 1400
کد خبر: 125351

اپ Files در iPadOS 15 از فرمت NTFS و نوار پیشرفت انتقال فایل پشتیبانی می‌کند

 
 
اپل هفته پیش از iOS 15 و iPadOS 15 رونمایی کرد ولی ما همچنان مشغول کشف ویژگی‌های جدید این نسخه هستیم که در نطق اصلی اپل به آن‌ها اشاره‌ای نشدند. iPadOS 15 حالا در اپ Files نوار پیشرفت کار دارد و از فرمت NTFS هم پشتیبانی می‌کند.
 
در نسخه جدید iPadOS، زمانی که یک فایل را در اپلیکیشن Files کپی می‌کنید، نوار پیشرفتی نشان داده می‌شود که مشخص می‌کند چقدر اطلاعات جابه‌جا شده و چقدر زمان باقی مانده است. به‌علاوه، آیکن نمایش پیشرفت در سمت راست دکمه ساخت پوشه جدید ظاهر می‌شود و کاربران از آن‌جا می‌توانند عملیات‌های در حال اجرا را لغو کنند.
 
افزون بر این، حالا اگر یک فلش USB با فرمت NTFS را به آیپد وصل کنید، می‌توانید اطلاعات آن را در اپ Files ببینید. البته شایان ذکر است که پشتیبانی از NTFS هنوز به‌طور کامل پیاده‌سازی نشده، بنابراین فقط امکان خواندن فایل‌ها را دارید و نمی‌توانید در درایوهای NTFS فایل جدید بریزید. با این حال، اضافه شدن این ویژگی به خودی خود اتفاق خوبی است و می‌تواند به کاربران تبلت‌های اپل کمک کند.

کاربرانی که از ماوس یا ترک‌پد برای آیپد استفاده می‌کنند، می‌توانند در iPadOS 15 فایل‌ها را با نشانگر ماوس به‌صورت گروهی انتخاب و کپی کنند. با این ویژگی دیگر لازم نیست فایل‌ها به‌صورت تکی انتخاب شوند. منتها، اپ Files حداقل در نسخه بتای ۱ هنوز اندازه پوشه‌ها را نشان نمی‌دهد و امکان باز کردن فایل‌های DMG را فراهم نمی‌کند. کاربران زیادی خواستار اضافه شدن این ویژگی به اپ Files بودند ولی متاسفانه هنوز چنین تغییری اعمال نشده است.
 
بتای iPadOS 15 در حال حاضر در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دارد. بتای عمومی این سیستم عامل در ماه ژوئیه عرضه می‌شود و نسخه نهایی آن در فصل پاییز از راه می‌رسد. اپل در iPadOS 15 ویژگی‌های جدید بسیاری از جمله تغییر در بخش چندوظیفگی را ارائه می‌کند که باعث افزایش بهره‌وری تبلت‌ها می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.