تلفن همراه

گوشی

June 15, 2021
15:23 سه شنبه، 25ام خردادماه 1400
کد خبر: 125352

سامسونگ با حافظه LPDDR5 uMCP تجربه گوشی‌های پرچمدار را به میان‌رده‌ها می‌آورد

 
 
سامسونگ می‌خواهد بخشی از تجربه گوشی‌های پرچمدار را از طریق فناوری جدید حافظه‌های LPDDR5 uMCP به گوشی‌های میان‌رده و بالارده بیاورد. این فناوری از ماه جاری میلادی وارد فاز تولید انبوه خواهد شد.
 
سامسونگ امروز اعلام کرد که با ترکیب جدیدترین فناوری‌های حوزه نیمه‌رسانا و سریع‌ترین حافظه LPDDR5 و UFS 3.1 NAND، ماژول جدیدی می‌سازد. این ماژول قدرتی در حد گوشی‌های پرچمدار خواهد داشت و امکان استریم، بازی و بهره‌گیری از واقعیت ترکیبی را حتی در گوشی‌های ضعیف‌تر فراهم می‌کند. نام اختصاری uMCP به «بسته‌های چندتراشه‌ای مبتنی بر UFS» اشاره می‌کند.
 
سامسونگ با LPDDR5 uMCP وعده افزایش ۵۰ درصدی عملکرد DRAM را می‌دهد و از سرعت دو برابری NAND نسبت به فناوری UFS 2.2 مبتنی بر LPDDR4x می‌گوید. LPDDR5 uMCP می‌تواند برای DRAM نرخ انتقال را از ۱۷ گیگابایت بر ثانیه به ۲۵ گیگابایت بر ثانیه و برای حافظه‌های فلش NAND نرخ انتقال را از ۱.۵ گیگابایت بر ثانیه به ۳ گیگابایت بر ثانیه برساند. مقدار رم در ماژول‌های uMCP از ۶ تا ۱۲ گیگابایت و مقدار حافظه از ۱۲۸ تا ۵۱۲ گیگابایت متغیر خواهد بود.
 
 
تمام این فناوری‌ها در بسته‌ای با ابعاد ۱۱.۵ در ۱۳ میلی‌متر عرضه می‌شود که از نظر مصرف انرژی بهینه خواهد بود و فضای کمتری اشغال می‌کند تا سایر قطعات در داخل دستگاه قرار بگیرند. سامسونگ مدعی است که راهکار LPDDR5 uMCP می‌تواند نیاز گوشی‌های ۵G میان‌رده تا بالارده را برطرف کند.
 
این غول کره‌ای می‌گوید با موفقیت آزمایش‌های سازگاری را همراه با چند تولیدکننده جهانی موبایل پشت سر گذاشته است. فناوری LPDDR5 uMCP توسط واحد نیمه‌رساناهای سامسونگ توسعه یافته و به همین خاطر منحصر به گوشی‌های گلکسی نخواهد بود. دستگاه‌هایی که به ماژول LPDDR5 uMCP مجهز می‌شوند، احتمالا از اواخر ماه جاری در بازارهای منتخب عرضه خواهند شد.
 
سامسونگ الکترونیکس از سال ۱۹۹۳ بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های حافظه بوده و به توسعه نیمه‌رساناهای مختلف، از ترانزیستورهای MOSFET گرفته تا تراشه‌های مدار مجتمع و حافظه می‌پردازد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.