تجارت الکترونیک

رمز ارز

فناوری اطلاعات

June 15, 2021
16:36 سه شنبه، 25ام خردادماه 1400
کد خبر: 125356

اجرای بزرگترین عملیات همزمان مبارزه با مراکز غیرمجاز رمز ارز/ بیش از ۲ هزار دستگاه ماینر در یک روز کشف شد

 
 
با گزارش های مردمی، در یک عملیات از پیش طراحی شده، بیش از 2 هزار دستگاه غیرمجاز رمزارز که در مراکز متعددی نصب شده بودند، کشف و جمع آوری شد.
 
به گزارش توانیر، سخنگوی صنعت برق با اعلام این خبر گفت: این برنامه یکی از بزرگترین عملیات های همزمان از پیش طراحی شده بود که با اخذ گزارش های مردمی و هماهنگی 35 شرکت توزیع نیروی برق در 26 استان ، با همکاری مشترک عوامل حراستی و فنی، نیروی انتظامی و مراجع قضایی به انجام رسید.
 
به گفته مصطفی رجبی مشهدی، در این عملیات نزدیک به 2 هزار و 100 دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز که درمراکز متعددی نصب شده و از برق به صورت غیرقانونی برای استخراج استفاده می کردند، کشف و جمع آوری شدند.
 
رجبی مشهدی با اشاره به این که شناسایی این مراکز از طریق گزارش های مردمی انجام شده است که جای تقدیر دارد، افزود: مردم می توانند اطلاعات خود را در باره استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز را در سامانه سمات  ثبت کنند تا رسیدگی شود.
 
سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: اطلاعات هموطنانی که گزارش مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز را در این سامانه ثبت می کنند، کاملا محرمانه باقی خواهد ماند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.