اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 16, 2021
11:06 چهارشنبه، 26ام خردادماه 1400
کد خبر: 125374

ماهواره‌ها به خدمات ابری Azure مایکروسافت متصل می‌شوند

بررسی‌های جدید نشان داده که خدمات پردازش ابری تجاری می‌توانند برای پردازش داده‌ها و انتقال ایمن اطلاعات عملیاتی از مواره‌های مستقر در مدار پایین کره زمین (LEO) به ایستگاه‌های زمینی نظامی، مراکز فرماندهی یا به سربازان مستقر در میدان‌های جنگ مورد استفاده قرار گیرند.
 
دو شرکت مایکروسافت و «آئرواِسپیس» به عنوان بخشی از «برنامه عملیات و سیستم‌های فضایی مرکز تجاری فضایی و موشکی نیروی هوایی آمریکا» در بررسی‌های اخیر خود نشان دادند داده‌ها و تصاویر صورت‌های فلکی توزیع شده در ماهواره‌های مستقر در مدار پایین زمین می‌توانند با سرعت بالا پردازش، تحلیل و توزیع شوند و با استفاده از خمات پردازش ابری Azure مایکروسافت و سیستم الگوریتم‌های پردازش تصاویر «آئرواِسپیس» مورد استفاده قرار گیرند.
 
دو شرکت مذکور برای نشان دادن فرآیند انتقال داده‌ها از این طریق، اطلاعات شبیه‌سازی شده مادون قرمز را از ماهواره‌های Telesat به مرکز داده خدمات پردازش ابری Azure مایکروسافت انتقال دادند و این اقدام با استفاده از معماری مبتنی بر سیستم پردازش Ball صورت گرفت و سپس اطلاعات مورد نظر در چندین نقطه انتهایی توزیع شد.
 
در نمایش نهایی که مشخص شد داده‌های ماهواره‌ای می‌توانند در اختیار سربازان مستقر در میدان‌های جنگ قرار گیرند، اطلاعات مورد نظر به صورت مستقیم از شبکه ماهواره‌های مستقر در مدار پایین کره زمین به آنتن آرایه‌های فازی مبتنی بر سیستم Ball منتقل شدند و سپس به وسیله سیستم تاکتیکی مجهز به دستگاه Azure Stack Edge در اختیار نیروهای نظامی فرضی قرار گرفتند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.