اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری

فناوری اطلاعات

June 16, 2021
15:39 چهارشنبه، 26ام خردادماه 1400
کد خبر: 125402

اریکسون: تعداد کاربران شبکه 5G تا پایان ۲۰۲۱ به بیش از نیم میلیارد نفر می‌رسد

 
 
فناوری ۵G هنوز در کشورهای زیادی فراگیر نشده و آمارها از وجود ۲۲۰ میلیون کاربر در سال ۲۰۲۰ خبر می‌دهد. با این حال، پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۵۰۰ میلیون نفر تا پایان امسال به این فناوری مجهز شده باشند.
 
به گزارش شرکت اریکسون، تا پایان سال ۲۰۲۱ حدود ۵۸۰ میلیون مشترک ۵G در سراسر دنیا وجود خواهد داشت. این رقم از افزایش دو برابری تعداد کاربران ۵G خبر می‌دهد. همچنین، انتظار داریم که تا پایان ۲۰۲۶ حدود ۴۰ درصد از مشترکان شبکه‌های موبایلی یعنی ۳.۵ میلیارد مشترک، کاربر ۵G شوند.
 
این شرکت سوئدی می‌گوید مالکان سرویس‌های ۵G به‌طور میانگین ماهانه بیش از ۱۰ گیگابایت اینترنت مصرف می‌کنند. مصرف ترافیک شبکه‌های موبایلی در بازه زمانی سه‌ماهه نخست ۲۰۲۰ و سه‌ماهه نخست ۲۰۲۱ حدود ۴۶ درصد رشد داشته است.
 
«پاتریک سروال»، مدیر بازاریابی راهبردی اریکسون می‌گوید: «فراگیری ۵G به وضوح در حال وقوع است. به‌رغم همه‌گیری ویروس کرونا و آن‌چه که ممکن بود از سیر تکامل این فناوری انتظار داشته باشید، خلافش ثابت شده است. فکر می‌کنم همه متوجه نیاز به این فناوری جدید شده‌اند.» او مدعی است که هر روز ۱ میلیون نفر به مشترکان ۵G در سراسر دنیا اضافه می‌شود.
 
 
تاکنون بیش از ۱۶۰ سرویس‌دهنده در دنیا از ۵G پشتیبانی می‌کنند و بیش از ۳۰۰ تلفن هوشمند با این فناوری سازگارند. به عقیده سروال، کمبود جهانی تراشه بر فراگیری ۵G تاثیری نداشته است. او می‌گوید: «ما شاهد کمبودی مشابه آن‌چه در سایر صنایع مثل صنعت خودرو، رخ داد، نبودیم. اکثر شرکت‌ها توانستند سهم خود را از قطعات باندپایه و RF به دست بیاورند، این یعنی تاثیر کمبود تراشه بر صنعت ما بسیار محدود بوده است.»
 
چین همچنان از نظر تعداد کاربران شبکه ۵G پیشتاز است و پیش‌بینی شده که تعداد کاربران ۵G در این کشور تا پایان ۲۰۲۱ به ۴۰۴ میلیون نفر برسد. افزون بر این، کره جنوبی و ژاپن هم از جمله پرکاربرترین کشورها در زمینه ۵G هستند. به باور سروال، آمریکای شمالی و کشورهای حوزه خلیج فارس هم با یک تا دو سال تاخیر سهم خود را از شبکه ۵G به دست می‌آورند. آمریکای شمالی تا پایان ۲۰۲۱ احتمالا ۶۰ میلیون مشترک ۵G خواهد داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.