تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 17, 2021
13:03 پنجشنبه، 27ام خردادماه 1400
کد خبر: 125422

تضمین‌چی دغدغه‌های خریدار و فروشنده برای خریدهای اینترنتی را برطرف کرده است

 
طراح و بنیان‌گذار تضمین‌چی اعلام کرد که این استارت‌آپ بستری را فراهم کرده است تا پرداخت بربستر امنی انجام شود و کالایی که به دست مشتری می‌رسد همانی باشد که سفارش داده است.
 
به گزارش روابط عمومی تضمین‌چی، حسین مرادی، طراح و بنیانگذار تضمین‌چی در مصاحبه با شبکه دو سیما درمورد نقش بخش خصوصی در اقتصاد کشور در راستای بیانیه گام دوم انقلاب گفت: «با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری، مجموعه‌هایی با عنوان شتاب‌دهنده در ایران شروع به کار کردند که مانند نمونه‌های بسیار موفق اروپایی و آمریکایی، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. شتاب‌دهنده‌ها که شاید به قول یکی از استادان دانشگاه، مهدکودک کسب‌وکارها باشند؛ ایده‌ها را وارد فضای کاری خود می‌کنند و امکانات، سرمایه و مربیانی در اختیار آنها قرار می‌دهند تا ایده‌ها را تجاری کنند، بزرگ شوند و پس از عرضه به بازار، به سمت استقلال حرکت کنند. ما هم یک شتاب‌دهنده هستیم که در راستای حمایت از نخبه‌ها استارتاپ‌های مختلفی را تاکنون پذیرش کرده‌ایم.
 
او ادامه داد: «من بارها گفته‌ام ضرر و زیان مهاجرت نخبه‌ها و فرار مغزها برای کشور از هر چیز دیگری _حتی تحریم_ ضرر بیشتری دارد و خوشبختانه برای این موضوع فکر شده است. در حال حاضر بچه‌هایی که عموما از نخبه‌های کشور هستند و در شرکت‌های بسیار بزرگی کار می‌کنند، سکان‌دار پیشرفت هستند.»
 
مرادی در پاسخ به راهکار تضمین خریدوفروش‌ها در فضای آنلاین و امنیت در پرداخت‌های اینترنتی گفت: «دولت با ارائه ای‌نماد (نماد اعتماد الکترونیک) برای وب‌سایت‌ها، بخشی از مشکلات را حل کرد؛ اما بخش عمده کسب‌وکارها امروز در بستر شبکه‌های اجتماعی فعال هستند. طبق آمار غیررسمی، روزانه ۵۰۰ هزار تراکنش در بستر شبکه‌های اجتماعی انجام می‌پذیرد. این عدد بسیار بزرگی است. بر اساس بررسی‌های میدانی، به این نتیجه رسیدیم که در فضای ” تجارت اجتماعی یا “Social Commerce” در ایران شرکتی نیست که متولی این بخش باشد و تضمین کند که کالا به دست خریدار برسد و پول به صورت کامل پرداخت شود. همچنین دغدغه‌های سمت خریدار و فروشنده را پاسخ دهد.»
 
به گفته او عمده شکایاتی که امروز به پلیس فتا ارجاع داده می‌شود از بابت همین مشکلات خرید و فروش‌های تضمین نشده در شبکه‌های اجتماعی است.به همین خاطر تضمین‌چی برای این امر برنامه‌ریزی کرده تا خریدار بتواند پرداختش را در بستری امن انجام دهد و کالایی که مشتری می‌گیرد همانی باشد که سفارش داده است. او تاکید کرد که تضمین‌چی هم با ایجاد زیرساخت‌های قوی و توسعه دفاتر استان‌ها سعی دارد تا عین کالا با همان کیفیت به دست خریدار برسد. از طرف دیگر نیز خود فروشنده‌ها هم مشکلاتی دارند. به عنوان مثال کالا ارسال می‌شود؛ اما پول پرداخت نمی‌شود. تضمین‌چی این مشکلات را حل کرده‌ است.
 
مرادی در مورد استفاده از نخبگان ادامه داد: «زمانی دیدم در مجموعه ما متولدین ۷۵ یا ۷۸ وارد شدند و کارها را در دست گرفتند. واقعیت این است که نسل جدید که به اشتباه با عنوان دهه هفتادی‌ها یا دهه هشتادی‌ها یا عناوین دیگری یاد می‌شوند؛ بسیار توانا هستند و باید به آنها اعتماد کنیم. اعتماد به جوانان تنها راه رسیدن به فردایی بهتر است.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.