تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 18, 2021
13:18 جمعه، 28ام خردادماه 1400
کد خبر: 125446

وزیر کشور: در صورت ایجاد اشکال در دستگاه‌ها رای‌گیری به صورت آفلاین انجام می‌شود

 
 
وزیر کشور اعلام کرد که اگر دستگاه‌های رای‌گیری آنلاین و احراز هویت آنلاین با مشکل مواجه شوند رای‌گیری در هیچ شعبه‌ای متوقف نمی‌شود و رای‌گیری به صورت آفلاین ادامه پیدا می‌کند.
 
عبدالرضا رحمانی فضلی  در ستاد انتخابات کشور در  جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سراسر کشور ۷۰ هزار شعبه رای گیری داریم، گفت: «امکان دارد در برخی از شعبه‌ها برق قطع شود. در برخی از شعبه‌ها امکان دارد دستگاهی دچار اختلال شود؛ اما به هیچ وجه رای گیری متوقف نمی‌شود. بلافاصله رای‌گیری به صورت افلاین انجام می‌شود و بعد اطلاعات را وارد سیستم می‌کنیم.»
 
او ادامه داد: «رای گیری امروز ۲۸ خرداد از ۷ صبح آغاز شد و تاکنون فرایند رأی گیری متوقف نشده است.»
 
شورای نگهبان نیز صبح امروز (۲۸ خردادماه) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد در صورت آماده نبودن دستگاه احراز هویت در حوزه‌های انتخابیه، رای گیری به صورت دستی انجام شود
 
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان هم درمورد انتخابات الکترونیکی بیان کرد: «استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی احراز هویت به معنی تمام الکترونیکی شدن فرایند رأی‌گیری نیست. بلکه تنها اصالت رأی‌دهندگان، صدور شناسه رأی و ساز و کار پیشگیری از برخی تخلفات رأی‌دهندگان که در قانون پیش‌بینی‌شده است همانند رأی تکراری یا سو استفاده از اسناد هویتی دیگران است و نوشتن رأی همچنان با شیوه قدیمی و صدور تعرفه انجام  می شود.»
 
پیشتر وزیر کشور اعلام کرده بود که سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه (۲۸ خرداد) در ۳۳ شهر به صورت کاملا الکترونیکی برگزار می‌شود و از صبح امروز در برخی از شعبه ها خبر از اختلال در دستگاه های احراز هویت بود که این اختلال ها در حال برطرف شدن است.
 
انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری از ساعت هفت صبح امروز جمعه ۲۸ خرداد آغاز شد و تا ساعت ۲۴ ادامه دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.