رسانه‌های اجتماعی

June 19, 2021
12:15 شنبه، 29ام خردادماه 1400
کد خبر: 125469

پلیس هند مدیر توئیتر در این کشور را فراخواند

 
پلیس هند رئیس محلی توییتر در این کشور را احضار کرده است. دلیل این احضاریه انتشار ویدئویی در این شبکه اجتماعی است که اهانت به اعتقادات مذهبی است.
 
 به نقل از رویترز، پلیس هند یک مقام ارشد شرکت توئیتر در این کشور را احضار کرده تا درباره ناتوانی در جلوگیری از گسترش یک ویدئو پاسخگو باشد که به ایجاد نفرت پراکنی و دشمنی بین جوامع هندو و مسلمان منجر شده است.
 
در این احضاریه به پرونده‌ای اشاره شده که در شهر قاضی آباد واقع در ایالت اوتار پرداش هند ثبت شده و مربوط به ویدئویی از چند مرد هندو است که یک سالمند مسلمان را کتک می‌زنند.
 
در احضاریه مذکور، پلیس قاضی آباد از مانیش ماهشواری (رئیس توئیتر در هند) خواسته تا ۷ روز دیگر در برابر مقامات حاضر شود.
 
در احضاریه پلیس علاوه بر نام مسئول محلی توئیتر به ۷ نفر دیگر اشاره شده که در اشاعه ویدئوی مذکور نقش داشته‌اند. در این ویدئو به اعتقادات مذهبی افراد اهانت و از سوی دیگر به خشونت عمومی در ایالتی منجر می‌شود که تاریخچه‌ای طولانی در این زمینه دارد.
 
این جنجال در حالی بالاگرفته که دولت فدرال هند به دلیل عدم همخوانی توئیتر با قوانین فناوری اطلاعات جدید با این شبکه اجتماعی زورآزمایی می‌کند.
 
جدال میان دولت و این شبکه اجتماعی اکنون نگرانی‌هایی را درباره پایان یافتن مصونیت توئیتر در برابر محتوای انتشار یافته توسط کاربرانش به وجود آورده است.
 
قوانین جدید فناوری اطلاعات هند از اواخر ماه می اجرایی شده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.