تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

سیستم‌عامل

گوشی

June 19, 2021
12:21 شنبه، 29ام خردادماه 1400
کد خبر: 125471

یوتیوب بار دیگر قابلیت تصویر در تصویر را در iOS ارائه خواهد داد

 
گفته می‌شود یوتیوب به‌زودی پشتیبانی از حالت تصویر در تصویر را برای اشتراک‌های پریمیوم ارائه می‌دهد و سپس تمامی کاربران ایالت متحده آمریکا از این قابلیت بهره‌مند خواهند شد.
 
سال گذشته اپل پشتیبانی گسترده از ویژگی تصویر در تصویر (PiP) را به iOS 14 اضافه کرد؛ قابلیتی که پیش‌تر در اندروید اوریو ارائه شده بود و به کاربران اجازه می‌داد ویدئوهای در حال پخش را به‌صورت کادری کوچک و آزادانه در هوم اسکرین یا سایر اپ‌ها اجرا کنند. در آن مقطع، یوتیوب به‌عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم اشتراک ویدئویی جهان، پشتیبانی از قابلیت مذکور را برای کاربران iOS ارائه داد؛ اما دیری نپایید که به دلایل نامعلومی پشتیبانی خود را متوقف کرد. به گزارش جی‌اس‌ام‌آرنا، این قابلیت به‌زودی به iOS بازخواهد گشت.
 
یوتیوب در بیانیه‌ای اعلام کرده است که پشتیبانی از قابلیت تصویر در تصویر به‌عنوان یک ویژگی برای اشتراک‌های پریمیوم در سطح جهانی در دسترس خواهد بود و در آینده پشتیبانی PiP را برای تمامی اشتراک‌های معمولی در ایالات متحده آمریکا اضافه خواهد کرد. بیانیه یوتیوب به شرح زیر است:
 
تصویر در تصویر (PiP) به کاربران امکان می‌دهد ویدئوی یوتیوب را در یک پخش‌کننده کوچک ببینند و هم‌زمان، در خارج از برنامه یوتیوب در گوشی هوشمند مرور کنند. ما در حال راه‌اندازی PiP برای اشتراک‌های یوتیوب پریمیوم در iOS هستیم و قصد داریم PiP را برای تمامی کاربران iOS ایالات متحده نیز راه‌اندازی کنیم.
 
نکته‌ی جالب توجه این است که قابلیت مذکور در اندروید به اشتراک پریمیوم نیاز ندارد و حتی نسخه تحت وب یوتیوب در iOS نیز قابلیت تصویر در تصویر را برای تمامی کاربران ارائه می‌دهد؛ البته باید به این نکته توجه داشت که یوتیوب درنهایت قصد دارد این ویژگی را برای تمامی کاربران ایالات متحده فعال کند؛ بنابراین انتظار می‌رود به‌مرور در سایر کشورها نیز ارائه شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.