سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 19, 2021
15:15 شنبه، 29ام خردادماه 1400
کد خبر: 125479

اپل فروش لوازم جانبی مجیک با رنگ خاکستری فضایی را خاتمه داد

 
 
گفته می‌شود اپل دیگر در فروشگاه‌های آنلاین و خرده‌فروشی خود لوازم جانبی مجیک را با رنگ خاکستری فضایی به فروش نمی‌رساند.
 
اپل سال ۲۰۱۷ دسته‌ای جدید از کامپیوترهای چندمنظوره خود را با نام آی‌مک پرو رونمایی کرد که در آن مقطع، سخت‌افزار و نمایشگر به‌مراتب بهتر از نسخه‌های استاندارد در اختیار کاربران قرار می‌داد. غول دنیای فناوری در کنار این محصول، از مجیک ماوس، مجیک کیبورد و مجیک ترک‌پد با رنگ خاکستری فضایی رونمایی کرد تا آی‌مک‌های حرفه‌ای را متمایز از دیگر محصولات این خانواده نشان بدهد.
 
هر سه وسیله‌ی جانبی یادشده در ابتدا فقط به‌عنوان گزینه‌های ساخته‌شده برای آی‌مک پرو در دسترس بودند و اپل ادعا می‌کرد که فقط با این کامپیوترهای مک به‌ فروش می‌رسند؛ اما دیری نپایید که اپل فروش جداگانه‌ی لوازم جانبی مذکور را به‌ دلیل خواسته‌ی کاربران آغاز کرد. حال گفته می‌شود اپل کاملا فروش لوازم جانبی مجیک با رنگ خاکستری فضایی را متوقف کرده است.
 
اپل در اواسط ماه می ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰) اعلام کرد که دیگر لوازم جانبی خاکستری فضایی را تولید نخواهد کرد؛ اما فروش محموله‌های باقی‌مانده همچنان ادامه خواهد داشت؛ اما اکنون گزینه‌ی خرید آن‌ها کاملا از فروشگاه آنلاین اپل پاک شده است.
 
اپل مدت‌ها است که نسخه‌ی جدیدی از آی‌مک پرو معرفی و عرضه نکرده و به‌نوعی آخرین به‌روزرسانی جزئی این خانواده از کامپیوترهای مک به اکتبر (مهر) سال گذشته بازمی‌گردد که تنها یک پیکربندی جدید ارائه شد. افزون بر این، چندی پیش اپل با به‌روزرسانی فهرست محصولاتش، گزینه‌های خرید برخی از پیکربندی‌های آی‌مک پرو را به‌شدت محدود کرد. گفته می‌شد این امر به‌ دلیل توقف تولید و فروش آخرین واحدهای آی‌مک پرو انجام شده است و اکنون توقف فروش لوازم جانبی آن، شاید بدین معنا باشید که اپل به‌زودی از نسل بعدی این محصولات رونمایی خواهد کرد. از سوی دیگر، این حرکت می‌تواند به منزله‌ی این باشد که اپل دیگر علاقه‌ای به تولید آی‌مک‌ حرفه‌ای ندارد که کمی دور از انتظار خواهد بود.
 
طبق شایعات قبلی، اپل در حال کار روی دو پردازنده بسیار قدرتمند مجهز به هسته‌های پردازشی و گرافیکی دو تا چهار برابر تراشه M1 است که احتمالا در بطن مک پرو ۲۰۲۲ تعبیه خواهد شد؛ بنابراین، این احتمال وجود دارد که آی‌مک پرو نیز برای تأمین قدرت پردازشی به همان پردازنده‌ها مجهز شود و در کنار مک پرو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به‌عنوان حرفه‌ای‌ترین کامپیوترهای مک روند مهاجرت از پردازنده‌های اینتل را تکمیل کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.