تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

گجت

June 19, 2021
16:56 شنبه، 29ام خردادماه 1400
کد خبر: 125496

کوالکام: اسنپدراگون ور ۳۱۰۰ و ۴۱۰۰ قادر به اجرای WearOS جدید هستند

 
کوالکام با انتشار بیانیه‌ای تأیید کرد که کدام تراشه‌های اسنپدراگون ور این شرکت قادر به پشتیبانی از سومین نسخه‌ی WearOS خواهند بود.
 
در رویداد گوگل I/O که چندی پیش برگزار شد، سران این شرکت در کنار رونمایی از نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل اندروید به معرفی نسخه‌ی به‌روزشده‌ای از WearOS برای گجت‌های پوشیدنی پرداختند؛ سیستم‌عاملی که طی همکاری گوگل با سامسونگ توسعه یافته است و انتظار می‌رود در جدیدترین ساعت‌های هوشمند و دستبندهای سلامت مورد استفاده قرار بگیرد.
 
اما سؤالی مطرح شده است که آیا محصولات فعلی مبتنی بر WearOS قادر به تجربه‌ی نسخه‌ی جدید این سیستم‌عامل خواهند بود و آیا گوگل تصمیمی برای انتشار WearOS برای محصولات قدیمی دارد یا خیر. GSMArena گزارش می‌دهد که بخشی از این سؤال توسط کوالکام پاسخ داده شده است.
 
بیانیه‌ای از سوی کوالکام برای اعضای انجمن XDA-Developers منتشر شده است که بر اساس آن، از نظر تئوری امکان ارتقای محصولات مبتنی بر WearOS وجود دارد. محصولاتی که از تراشه‌های اسنپدراگون ور ۳۱۰۰، اسنپدراگون ور ۴۱۰۰ و اسنپدراگون ور ۴۱۰۰ پلاس کوالکام استفاده می‌کنند قادر به دریافت سومین نسخه‌ی WearOS خواهند بود. در این بیانیه، کوالکام توضیح می‌دهد:
 
ما در حال همکاری با گوگل هستیم تا امکان آوردن نسخه‌ی سوم WearOS روی محصولاتی مبتنی بر تراشه‌های اسنپدراگون ور ۴۱۰۰ و ور ۴۱۰۰ پلاس وجود داشته باشد. در حال حاضر تنها می‌توانیم بگوییم تراشه‌های اسنپدراگون ور ۳۱۰۰، ۴۱۰۰ و ۴۱۰۰ پلاس قادر به پشتیبانی از WearOS جدید هستند؛ اما نمی‌توانیم بیش از این توضیح بدهیم.
 
البته پشتیبانی تراشه از سیستم‌عامل جدید گوگل برای پوشیدنی‌ها کافی نیست تا محصولی آپدیت نسخه‌ی سوم WearOS را دریافت کند و عوامل دیگر برای مثال سیاست‌های داخلی و خارجی شرکت‌های سازنده می‌توانند روی انتشار آپدیت سیستم‌عامل برای محصولاتشان تأثیر بسزایی داشته باشند.  حتی اگر گوگل یا کوالکام تأیید کنند که چه محصولاتی قادر به دریافت WearOS جدید خواهند بود، انتشار آپدیت به شرکت‌های سازنده بازمی‌گردد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.