اپلیکیشن

تلفن همراه

June 20, 2021
15:05 یکشنبه، 30ام خردادماه 1400
کد خبر: 125532

حذف فیلتر سرعت در اسنپ چت به دلیل تصادفات جاده ای کارابران

 
پس از اینکه فیلتر سرعت اسنپ‌چت باعث بروز تصادفات جاده‌ای شد، این شبکه اجتماعی مجبور به حذف آن شده است.
 
یکی از ویژگی‌هایی که اسنپ‌چت داشت، امکان نمایش سرعت لحظه‌ای کاربر به دیگران بود؛ اما CNet گزارش می‌دهد که این شبکه‌ی اجتماعی مجبور شده است فیلتر سرعت را از اپلیکیشن خود حذف کند. طبق گفته‌ها، ویژگی فیلتر سرعت باعث شده است تصادفات متعددی صورت بگیرد و چندین تن از کاربران اپلیکیشن اسنپ‌چت که بیشتر نوجوان بودند، آسیب ببینند.
 
خانواده‌ی افرادی که در تصادفات آسیب دیده یا جانشان را از دست داده‌اند، مسئولان اسنپ‌چت را به دادگاه کشانده و خواسته‌اند در مورد ویژگی فیلتر سرعت پاسخگو باشند. گفته می‌شود نوجوانان از ویژگی فیلتر سرعت اسنپ‌چت برای رقابت استفاده می‌کردند تا ثابت کنند کدام‌یک سریع‌تر رانندگی می‌کند؛ اما رانندگی با سرعت بالا در سطح شهر باعث شد تصادفات متعدد با تلفات جانی شکل بگیرد.
 
در ماه می، دادگاه به خانواده‌های سه نوجوان که در تصادف رانندگی جان خود را از دست دادند، اجازه داد علیه اپلیکیشن اسنپ‌چت شکایت کنند. به گفته‌ی مسئولان پرونده، ویژگی فیلتر سرعت نوجوانان را به رانندگی با سرعت بالا ترغیب می‌کند و در این پرونده، منجر به کشته شدن سه نوجوان در حادثه‌ی رانندگی شده است. سران اسنپ، شرکت مادر اسنپ‌چت، در دادگاه حاضر شدند و گفتند ویژگی فیلتر سرعت باعث بروز حادثه نشده است.
 
در ادامه‌ی پرونده، اسنپ‌چت مجبور شد فیلتر سرعت را در منوی اپلیکیشن مخفی کند تا دسترسی به آن برای کاربران سخت‌تر شود؛ اما پس از مدتی مجبور به حذف فیلتر سرعت از اپلیکیشن اسنپ‌چت شد تا غائله‌ها بر سر بروز تصادفات به خاطر استفاده از این ویژگی خاتمه یابد.
 
اسنپ تا چندی پیش مدعی بود که ویژگی فیلتر سرعت باعث بروز تصادفات نمی‌شود؛ اما سخنگوی این شرکت پس از حذف شدن فیلتر سرعت از اسنپ‌چت، گفت:
 
امنیت جان کاربرانمان از هر مورد دیگری برایمان اهمیت بیشتری دارد. فیلتر سرعت به‌ندرت توسط کاربران استفاده می‌شده و درنتیجه سران این شرکت تصمیم گرفته‌اند فیلتر سرعت را از اسنپ‌چت حذف کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.