تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

June 20, 2021
16:48 یکشنبه، 30ام خردادماه 1400
کد خبر: 125540

وان پلاس کارمندان خود را از صحبت درباره OxygenOS منع کرده است

 
مدیرعامل وان پلاس چند روز پیش از تصمیم این شرکت برای ادغام با اوپو خبر داد و تایید کرد که OxygenOS در محصولات جهانی وان پلاس باقی می‌ماند. اما این شرکت در یک یادداشت افشایی از کارمندان خود خواسته که پاسخ هیچ سوالی درباره سیستم عامل را ندهند.
 
نسخه‌های جهانی محصولات وان پلاس از رابط کاربری OxygenOS استفاده می‌کنند در حالی که نسخه‌های چینی این محصولات با HyrogenOS به بازار می‌آمدند و بعدا با ColorOS اوپو جایگزین شدند. با این حساب، کاربران نگران بودند که OxygenOS در نهایت به خاطر این ادغام جای خود را به ColorOS بدهد.
 
با وجود اینکه «پیت لاو»، مدیرعامل وان پلاس تایید کرده بود که OxygenOS به عنوان سیستم عامل نسخه‌های جهانی محصولات این شرکت باقی خواهد ماند، ولی یادداشتی به سطح اینترنت راه پیدا کرده که نشان می‌دهد این شرکت به جای رفع ابهام، از کارمندان خود خواسته در بحث ادغام با اوپو، پاسخ هیچ سوالی را در رابطه با هر گونه سیستم عامل یا ColorOS ندهند. در عوض توصیه شده که پاسخ زیر به کاربران ارائه شود:
 
«در حال حاضر هیچ اطلاعات جدیدی درباره سیستم عامل در دسترس نیست. لطفا منتظر اخبار بیشتر از کانال‌های رسمی ما بمانید.»
 
 
این قضیه موجب ابهامات بیشتری شده، چون اگر OxygenOS قرار نیست از رده خارج شود، چرا وان پلاس باید از کارمندان خود بخواهد که به جای شفاف‌سازی در این رابطه پاسخ مبهمی به کاربران بدهند. با این همه، از آن‌جایی که مدیرعامل وان پلاس رسما ابقای OxygenOS را تایید کرده، این پیام ممکن است خطایی در ارتباطات داخلی شرکت بوده باشد.
 
این یادداشت همچنین به سوالاتی درباره رابطه وان پلاس با اوپو، سرنوشت محصولات فعلی این دو شرکت، استراتژی محصولات آتی و غیره پاسخ می‌دهد. در این فایل گفته شده که آقای لاو علاوه بر مدیریت وان پلاس، به عنوان مدیر ارشد محصول اوپو بر استراتژی محصولات هر دو شرکت نظارت خواهد کرد. این ادغام می‌تواند برای کاربران مزایا و معایبی به همراه داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.