تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 21, 2021
16:58 دوشنبه، 31ام خردادماه 1400
کد خبر: 125582

در چه صورت امکان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به صورت الکترونیکی وجود دارد؟

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها گفت: در صورت فراهم شدن زیر ساخت های لازم در کشور امکان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به صورت الکترونیکی وجود دارد.
 
 
رسول فرخی میکال درباره امکان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به صورت الکترونیکی گفت:  در صورت فراهم شدن زیر ساخت های لازم می توان انتخابات ریاست جمهوری را به صورت الکترونیکی برگزار کرد به شرط این که بین مجلس و شورای نگهبان هماهنگی های لازم وجود داشته باشد تا وقفه ای در فرآیند انتخابات بوجود نیاید. 
 
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: از آنجایی که انتخابات در چهل ساله گذشته با سازو کار مشخصی برگزار شده بنابراین برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به صورت الکترونیکی منعی ندارد و کسانی که به دنبال زیر سوال بردن آن باشند معلوم است اعتقادی به سازوکار موجود ندارند.
 
وی افزود:  نکته قابل توجه تکرار روند انتخابات در ایران بیش از سایر کشورها  است که این امر باعث می شود به واسطه تجارب مختلف هر دوره،  شاهد کمتر شدن این تخلفات باشیم و هرگز تقلب رخ ندهد. 
 
فرخی میکال تصریح کرد: سازوکار مشخصی  برای نظارت بر انتخابات و برخورد با تخلفات وجود دارد به این شکل که اگر میزان تخلفات بالا باشد انتخابات ابطال خواهد شد.
 
وی ابراز کرد: در صورت فراهم بودن زیر ساخت‌های لازم به گونه ای که ابهامی در اصل انتخابات به وجود نیاورد و از طرفی هم ضمانت‌های اجرایی و نظارتی برای برگزاری انتخابات الکترونیکی وجود داشته باشد، این موضوع در اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری لحاظ خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.