تبلت

تلفن همراه

گجت

June 22, 2021
11:32 سه شنبه، 1ام تیرماه 1400
کد خبر: 125595

فقط تا ۱۲ تیرماه فرصت دارید ساعت‌های هوشمند را رجیستر کنید

 
 
صاحبان ساعت‌های هوشمند سیم‌کارت‌خور، فقط تا ۱۲ تیرماه برای قرار دادن سیم‌کارت داخل ساعت و رجیستر کردن دستگاه خود فرصت دارند. همچنین فرصت رجیستری دستگاه‌های PDA، بارکد اسکنر، پوز سیار و مبدل تلفن ثابت به سیار تا ۱۹ تیرماه اعلام شده است. آخرین مهلت رجیستر کردن تبلت‌ها تا ۱۰ روز دیگر اعلام می‌شود.
 
الزام اجرای طرح رجیستری تبلت‌ها و دستگاه‌های سیم‌کارت‌خور در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده و مقرر شده بود تا از ابتدای سال ۱۴۰۰ واردات این دستگاه‌های هوشمند نیز مانند گوشی‌های هوشمند مشمول طرح رجیستری شوند. هفته گذشته نیز اعلام شد که این طرح از ابتدای تیرماه به اجرا درمی‌آید و وزرات ارتباطات جزئیات اجرای آن را به اشتراک خواهد گذاشت.
 
حال سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرده که طبق جلسه‌ای که در روز ۳۰ خرداد میان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و وزارت ارتباطات برگزار شده است و  با توجه به ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق و همچنین بند ح تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، که وزارت ارتباطات را مکلف کرده بود تا کلیه تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند بارکدخوان و مبدل ارتباطات ثابت به سیار وارداتی و تولید داخل را در سامانه همتا ثبت کند مقرر شده تا  ۱۲ تیر ۱۴۰۰  برای رجیستر کردن و  گذاشتن سیم‌کارت درون ساعت‌های هوشمند فرصت داده شود و همچنین سایر دستگاه‌های سیم‌کارت خور غیر از تبلت تا ۱۹ تیرماه فرصت دارند تا سیم‌کارت را درون دستگاه قرار دهند و دستگاه‌های خود را رجیستر کنند.
 
آخرین مهلت رجیستری تبلت‌ها هم ۷ تا ۱۰ روز دیگر اعلام می‌شود اما با توجه به شرایط پیش‌آمده بهتر است دارندگان تبلت هرچه سریع‌تر برای رجیستر شدن دستگاه‌های خود، اقدام کرده و تنها یک سیم‌کارت فعال داخل تبلت خود قرار دهند تا بدون پرداخت هزینه و فرآیند خاصی، تبلت‌شان رجیستر شود.
 
نکته مهم آن که اگر تا زمان‌های اعلام شده ساعت‌های هوشمند، تبلت‌ها، دستگاه‌های بارکدخوان و سایر دستگاه‌های سیم‌کارت‌خور رجیستر نشوند، و صاحبان این دستگاه‌ها پس از زمان‌های تعیین شده سیم‌کارتی درون این دستگاه‌ها قرار دهند، دستگاه‌ آنها به شبکه ارتباطی کشور متصل نخواهد شد.
 
حمیدرضا دهقانی‌نیا به خبرگزاری مهر اعلام کرده که اجرای طرح رجیستری تلفن همراه در سه سال گذشته باعث شده تا سهم ۹۰ درصدی قاچاق به سهم ۹۰ تا ۹۵ درصدی واردات رسمی تبدیل شود که در نتیجه آن واردات کالای قاچاق به کشور ۶.۳ میلیارد دلار کاهش یافته است.
 
همچنین اجرای این طرح باعث شده تا دولت درآمدی ۱۰ هزار میلیارد تومانی از محل حقوق ورودی، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات علی الحساب داشته باشد.
 
دهقانی‌نیا با اشاره به راه‌اندازی سامانه گارانتی اعلام کرده که کاربران می‌توانند با کد دستوری *۷۷۷۷# استعلام اصالت دستگاه خود را بگیرند و از طریق پیامک، اطلاعات مربوط به شرکت تولیدکننده، شرکت واردکننده و تاریخ آغاز گارانتی برای مصرف به آنها اعلام می‌شود.
 
سخنگوی ستاد مبارزه با کالای قاچاق در خصوص خرید ساعت‌های هوشمند بعد از ۱۲ و ۱۹ تیرماه اعلام کرد: «اگر کاربران بعد از ۱۲ تیرماه اقدام به خرید ساعت هوشمند سیم‌کات‌خور کنند باید از طریق کد دستوری *۷۷۷۷# استعلام اصالت دستگاه را بگیرند و متن پیامک را با دستگاهی که می‌خرند مطابقت داده تا از اصالت آن مطمئن شوند.» او افزود: «در متن پیامک باید اصالت برند، مدل و نوع واردات مشخص باشد؛ چرا که اگر واردات از طریق مجاری رسمی و شرکت‌های واردکننده باشد مشمول خدمات پس از فروش است و اگر واردات مسافری باشد مشمول خدمات پس از فروش نخواهد بود.»
 
او همچنین در مورد خرید PDA، بارکد اسکنر و مبدل تلفن ثابت به سیار اعلام کرد: «کاربرانی که قصد خرید این دستگاه‌ها را بعد از ۱۹ تیرماه داشته باشند، باید هنگام خرید استعلام اصالت را از طریق کد *۷۷۷۷# انجام دهند و اگر در پیامک اعلام شد که این دستگاه قانونی است، نسبت به ادامه فرآیند خرید اقدام کنند.
 
او با اشاره به شلوغی شبکه در روز‌های پایانی مهلت اعلام شده برای رجیستری، از مردم خواست تا هرچه سریعتر نسبت به فعال کردن دستگاه خود اقدام کرده و این کار را به روزهای آخر موکول نکنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.