اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

June 22, 2021
12:03 سه شنبه، 1ام تیرماه 1400
کد خبر: 125601

تیک تاک با قابلیت Jump ویدیوها را به اپ‌های شخص ثالث وصل می‌کند

 
محتواسازان تیک تاک دیگر لازم نیست لینک‌های مدنظر خود را در بخش بیو قرار دهند، چون این شبکه اجتماعی امروز قابلیتی به‌نام «Jump» را معرفی کرده که روش جدیدی را برای ایجاد تعامل میان ویدیوها و ابزارهای شخص ثالث فراهم می‌کند.
 
قابلیت جدیدی که به اپلیکیشن تیک تاک اضافه شده، اجازه می‌دهد تا مثلا مواد اولیه یک ویدیوی آشپزی از طریق اپلیکیشن Whisk نمایش داده شوند. همچنین، می‌توان با اپ Quizlet کوییز ساخت یا با اپ Breathwrk تمرینات تنفس را به ویدیوهای تیک تاک وصل کرد.
 
این شرکت قبلا در ماه فوریه قابلیت Jump را آزمایش کرده بود و حالا همه کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند. البته فعلا فقط گروه منتخبی از محتواسازن قادرند از Jump در محتواهای خود بهره بگیرند. از دیگر پلتفرم‌هایی که می‌توانند در Jump استفاده شوند باید به ویکی‌پدیا، StatMuse و Tabelog اشاره کنیم. سرویس‌های دیگری مثل Buzzfeed ،IRL و WATCHA هم در هفته‌های آینده تحت پشتیبانی قرار می‌گیرند.
 
نزدیک‌ترین رقیب به قابلیت Jump تیک تاک ویژگی Minis در اسنپ‌چت است که در واقع مینی اپلیکیشن‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا مثلا با آن‌ها بلیت سینما بخرید یا تمرینات یوگا انجام دهید. پیام‌رسان چینی ویچت هم ویژگی مشابهی دارد که قابلیت‌های متنوعی را به واسطه مینی اپلیکیشن‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد.
 
 
«شان کیم»، مدیر محصول تیک تاک در یک بیانیه خبری درباره قابلیت Jump گفت:
 
«تیک تاک به مقصدی برای سرگرمی و آموزش تبدیل شده است. ما از طریق تیک تاک جامپ اصطلاحا «گام آخر» سفر اکتشافی کاربران را ایجاد و کمک می‌کنیم که تحرک و تعامل عمیق‌تر در داخل و خارج از پلتفرم‌مان به وجود بیاید.»
 
این احتمال داده می‌شود که در آینده از قابلیت جامپ برای فروش محصولاتی استفاده شود که در ویدیوهای تیک تاک وجود دارند. فروشگاه زنجیره‌ای والمارت در ماه دسامبر ۲۰۲۰ برای اولین بار خرید ویدیویی را در تیک تاک آغاز کرد. با این حال، در حال حاضر به نظر می‌رسد که ویژگی جامپ فقط برای بهبود تجربه کاربری و تعمیق رابطه تیک تاک با شرکت‌های شخص ثالث توسعه پیدا کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.